Onko mahdollista, että ulkona oleva lintu kuulee sisällä netistä kuuntelemaani linnunlaulua??

Aamulla ennen töihin lähtöä olin takapihalla noin 5-6 välillä ja oli vielä hiljaista, mutta lähikoivusta kuului sellanen soitanta, jotta ois luullu koko koivussa olevan kymmeniä eri lajeja, yhtään lintua en siinä koivussa kuitenkaan nähnyt, jolloin päättelin, jotta sen täytyy olla satakieli. Tänään kotiin tullessani menin nettiin kuuntelemaan linnunlauluja ja etsimään satakielen laulantaa, ja löytyihän se, ja linnun tunnistin äänestä, laitoin "koneen täysille" takaovi oli meillä sillä hetkellä kiinni, eikä menny kuin 2min, (olin jo lopettanut kuuntelemisen just), niin ulkona lauleskelee, taas satakieli... voiko se ressukka olla kuullu tään mun nettisoittoni, ja luullu, jotta sulho tai morsian tääl oottelee? Se on nyt jatkanu lauluaan noin 20min tuol ulkona... voi ressukkaa:)
www.lintukuva.fi/lajikuvat/l.../index.php

Lisätty: 28.05.2010 - 20:51

äänestin vasta nyt parasta vastausta (miten onkin mennyt tuo oma äänestysaikani ohi) sori, eli tääl kaikkien yhteises äänestyksessä, mut enää ei mun yksi ääneni riitä, eli kattotaan miten käy, en kerro vielä ketä äänestin, katotaan ensin löytyykö täältä ns. sielunveljiä/siskoja täs asias:)

Avainsanat: äänet satakielen laulanta satakieli linnun kuuloaisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 19:45

Kyllä minä uskon täysin, mitä kerroit, minullakin on yksi lintutarina, mutta siitä myöhemmin.
Me ei ollenkaan tiedetä mitä eläimet tuntee, nehän on viisaimpia ko ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 19:27

Eiköhän noilla ole tarkka kuuloaisti ja tähän aikaan mielellään vastailevat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:24

On sinulla hauskat konstit houkutella lintuja..en ole kyllä ennen kuullut tuollaista tarinaa..on niilä tarkka kuulo...ja haeskelevat puolisoa ,näin keväällä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:29

Jos ikkuna tai ovi oli auki niin saattoipa kuullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:45

Ei ole mikää mahdottomuus. Moni laji tullee matkinta ääntä kohden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:38

Ei varmasti mahdottomuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 23:44

Voi hyvinkin olla mahdollista.