Onko ideoita jolla saisin hiukan pienet mokkanahkaiset kengät venymään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 20:34

kehottaisin kyllä välttämään niiden kenkien kläyttöä ennen kuin olet ne jollain konstilla venyttänyt,

aikanaan tuli kokeiltua ja tuloksena oli mustaksi menneet isovarpaiden kynnet (uusiintuminen vei 7 kuukautta)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 20:22

viet joko suutarille, häneltä varmaan konsti löytyy,
tai sitten laitat vaikkapa muotoillun puisen kapulan ja annat sen olla kengässä muutaman päivän.

mutta ehkäpä jalalle parempi jos ostat sopivankokoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:28

Suuutri kyllä varmaan pystyy venyttämään..kannattaa käydä ainakin kysymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:32

Tunge ne niin täyteen sanomalehteä kuin ikinä mahtuu, jospa ne ajan myötä sillä konstilla venyisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:37

Lisään tuohon Tuutikki100 vastaukseen: kosteaa sanonalehteä niin paljon kuin mahtuu ja hieman vielä ylikin. Itse olen kyllä kokeillut sellaistakin tuollaisessa tapauksessa, että olen kostuttanut sukkateräni ja laittanut sen jälkeen kengän jalkaan. Ja kenkän kärkiosa on venynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 23:42

Olen kuullut tälläisen neuvon kenkäkauppiaaltani, laita märkä puuvillasukka jalkaasi ja kävele kengillä vähän aikaan, näin ne venyvät. En ole kokeillut temppua, joten en ole varma toimiiko se.