Mielestäni työnantajalla on oikeus määrätä tauoista ja tupakkatauoko ei perustu mihinkään lakiin, joten lienee selviö, ettei juttu muutu. Tupakoimattomathan voisivat lähteä hakemaan työnantajalta hyvitystä siitä, etteivät pidä taukoja, vaan istuvat sorvin ääressä koko työajan. Jotkut edistykselliset firmat ovat maksaneet tai vastaavasti antaneet vapaata tupakoimattomille. Jos työntekijää oli lisäksi varoitettu useaan otteeseen omista tauoista, niin onpa aika luupää, ettei viesti mennyt perille. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Lisätty: 19.05.2010 - 19:40

Tällä ei ole mielestäni mitään tekemistä holhouksen kanssa, työnantaja yksinkertaisesti pitää puolensa ja katsoo omaa etuaan. Työnantajana tekisin samoin. Ja olisihan se aika eriskummallista, jos kaikki ottaisivat omat työajat käyttöön tupakka tai muilla tauoilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 18:53

No, tuskimpa voittaa vaikka mistä oikeutta hakisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 18:56

Poltin itse tai en niin päätös ei mielestäni ollut oikea!Tämä on sitä holhousyhteiskuntaa pahimmillaan..Suurin osa muistaa sen miten kävi kieltolaissa....Huomasivat herrat viimein,ettei se toiminut vaan kävi toisinpäin ja pannut porisivat joka puolella ja trokarit vaurastui.En kyllä sitäkään ymmärrä,että nuuskaa ei saa suomessa myydä vaikka siitä nyt ei ole mitään haittaa sivullisille henkilöille.Ei syty tulipaloja vaikka sammuisi mälli suussa!Meidän päättäjät on päätöntä porukkaa...! Toivottavasti tuomio muuttuu ylemmissä oikeusasteissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 19:59

Tupakointi on kallista.
Menee rahat ja terveys, sekä näköjään työpaikkakin. Tämän jutun ansiosta uutta paikka ei taida hevillä löytyä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:32

Jos kerran on tupakanpoltto työmaalla kielletty,miksi ottaa riskin..kyllä työpäivän voi olla polttamattakin...ja parempi jos lopettaisi kokonaan..On varmaan vaikea nyt saada uutta työpaikkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:46

Jos tupakointi on työpaikalla kiellettyä niin silloin siellä ollaan polttamatta ja piste. Mutta sääntöjen on oltava samat kaikille. Ei ole oikein että toinen saa kokonaan potkut ja toinen vain muutaman viikon pakkolomaa samasta asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:34

Kyllä tuossa on painaneet muutkin syyt kuin se tupakointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 23:39

Tupakasta tehdään liian suuri numero, kuten tässäkin. En halua enempää kommentoida. Jokainen tehkööt omat valintansa ja päätöksensä. Jos polttaa niin polttaa, jos ei niin sitten ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 14:52

Potkut oli ihan oikein. Asianomainen ei tietysti itse kerro koko totuutta. Tyhmää vielä tulla naamallaan julkisuuteen, työpaikkaa ei hevin tule.Kokonaisuudesta on ihan varmaan ollut kyse, ei pelkästä tupakoinnista (vaikka himopolttajalla sekin vie aikaa).
Turha mennä asiasta valittamaan, asia ei muuksi muutu.