Onko sinulla hyvä muisti?

Muistatko tekemäsi matkat, ajat, paikat ja matkaseuran, vai tarkistatko asian esim. vaikka valokuvista?

Avainsanat: muisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 16:35

Hyvä mutta lyhyt. Usein tarvii luntata vaikka valokuvista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 17:01

Hyvä on, mutta valikoiva. Sanovat jopa hirviöksi, kun kaikki numerot jäävät päähän ja paljon muutakin.
Tervetuloa takaisin napsuttelun pariin. Ehdin jo ihmetelläkin, mitä Papitille kuuluu.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 18:14

Kyllä minulla erityisesti numeromuisti on hyvä, kasvomuisti huonompi, tarkoitan sillä sitä, että jos vieraampi henkilö on kysymyksessä, en ehkä heti muista häntä.Puhelinnumeroni ja syntymäajat lastenikin, mutta lastenlasten syntymäajat ovat vihkosessa..
Asiakastunnukseni pankiin ja salasanan muistan samoin kuin tunnusluvut.
Mutta käy kyllä niinkin, että äkkiä kun jossain kysytään puhelinnumeroa, tulee tenkkapoo.
Jonniinlainen muistikatkos tai epäilys.
Onhan se hyvä kun kotiinsa muistaa vielä tulla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 18:50

Kyllä muistan reissut missä olen ollut..ei tarvitse valokuvista luntata....ja muistan puhelinnumerot ja syntymäajat läheisten..Muisan jopa ..että tänään on 48 vuotis hääpäivä..silloin oli yhtä kaunista,kun tänään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 19:24

Muistan reissut ja joskus vaan nuo päivät täytyy katsoa kuvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 19:59

Kaiketi ihan normaali muisti. Teen yleensä pari reissua per vuosi, joten ihan hyvin olen pysynyt kartoilla, missä olen käynyt ja milloin. Jos paikassa on ollut jotain erityisen kiehtovaa tai päinvastoin, niin kyllä sekin on mieleen piirtynyt. Numeromuisti on erittäin hyvä, sarjat jäävät vuosikymmeniksi mieleen, vaikka niitä ei tarvittaisikaan. Näkömuistilta koulussa opettelin mm. kemian kokeeseen kaavat, jotka sitten laitoin vastaukseen. Itse asiaa en ymmärtänyt, mutta opettaja oli aina tohkeissaan, kun vastaukseni olivat yksiselitteisiä. Sääliksi kävi niitä, jotka ehkä ymmärsivät asian, mutta eivät saaneet sitä paperille järkevässä muodossa. Tuona aikan menetin uskoni koululaitoksen arvostelukykyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:38

Päivittäin tuntuu unohtuvan jotain. Mitä kiireisempi ja stressaantuneempi olen, sitä enemmän unohdan asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 22:08

Nimi muistii pätkii pahasti. Kasvomuisti hyvä.Uudet jutut ei jää mieliin .Mutta se on kuulema hyvä asia että unohtaa pian.Hyvä mutta lyhyt.Täytyy pysyä tutuissa ympyröissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2010 - 22:16

Hyvä on. Tietysti on asioita joita ei tarvitse muistaa kovin tarkkaan. Numerot jää paremmin mieleen kuin ihmisten kasvot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:29

Kyllä minä nimiä muistan - en vain sitä kenelle ne kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 23:31

Hyväksi kehuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 20:36

onhan tällä muistilla pärjäillyt, mutta yli neljänsadan (varovainen arvio) reissun yksityiskohtien muistaminen ilman lunttilappuja on kyllä täysi mahdottomuus