Unohtunut koira

Koira oli 6 t kaupan edessä kuumuudessa Helsingin Töyrynummella. Omistaja tuli vihdoin paikalle jossa oli poliisikin siinä vaiheessa. Koira oli unohtunut !
Mitä mieltä olette, mitä pitäisi tehdä tuonkaltaisille koiranomistajille? Itseäni eläinten ystävänä moinen suututtaa.

Lisätty: 19.05.2010 - 10:55

Ihana on tuo palisanterin kissa! Samaa mieltä, koira pois vaan, jos sitä ei edes muista (dementia tai alkoholi syynä) ja eläintenpitokielto ehdottomasti.

Avainsanat: iltapäivälehdestä luettua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 14:37

Tätä tapahtuu joka vuosi, niin kauppojen eteen kuin kuumaan autoon jätetään lemmikki.
Muutamat eivät opi.
Jos itse näet vastaavaa ota yhteyttä lähimpään eläinsuojeluvalvojaan tai poliisiin, jotta saataisiin nämä ihmiset pikkuhiljaa kiinni.

Mielestäni kauppa tai baarikierrokselle ei kuulu ottaa lemmikkiä mukaan. Itse k0oiran omistajana tiedän!

Kysyjän kommentti

Valitsin nyt tämän parhaaksi, monta hyvää vastausta eli moraalipohjaista, löytyi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 09:16

Tuollaisilta koiranomistajilta koira pois ja parempaan kotiin, ehdottomasti. Jos ei muista mihin lemmikkinsä jättää, muistaako ruokkiakkaan.
Viereisen koulun alla asustelee koditon hylätty tai karannut tyttökissa, olen sille vienyt ruokaa, maitoa ja vettä ja niin on moni muukin lähistöllä asuva. Eläinsuojeluyhdistys etsii kotia kissalle.
Tässä kuva hänestä:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Seinäjoki
nappasin illalla kuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 09:25

Tuossa täytyy olla kyllä kyseessä joko täydellinen välinpitämättömyys tai sitten omistaja unohtunut itsekin johonkin terassille. Aaremman omistajan koiraparka tarvitsisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2010 - 09:57

Koira pois tuollaiselta omistajalta. Miten voi yleensä unohtaa koiran? En tajua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 10:37

Ei kukaan tervejärkinen unohda koiraansa kuudeksi tunniksi. Minua raivostuttaa sellaiset eläintenpitäjät ja heiltä pitäisi viedä oikeus pois ottaa mitään eläintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 10:53

Täytyy sanoa että dementia on aika pitkällä mikäli ei muista omistavansa koiraa. Mitenhän koiran ruokailu mahtaa olla kotioloissa. On varmaan mennyt kauppaan ostamaan koiranruokaa ja ihmetellyt kun ei olekkaan kotona. Muisti palailee pätkittäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 11:08

Olisikohan omistajaa vaivannut jokin sairaus. Ei koiraa voi kukaan tavallinen immeinen unohtaa kaupan eteen. Ajattelen näin sessen omistajana. Viimeistään kotona huomaisin jos koira jäisi matkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 14:50

Eläinsuojeluliikkeet ovat jo vuosikymmenet toitottaneet, ettei koiria pitäisi ottaa mukaan millekään kauppa tms. reissuille, joissa ne joudutaan sitomaan ulkopuolelle. Silloin ne voivat joutua esimerkiksi varastetuiksi tai jopa myydyiksi koe-eläimiksi, puhumattakaan, että niitä voidaan kiustata tai pahoinpidellä. Valitettavan usein näitä näkee ja olen muutaman kerran joutunut soittamaan kauppakeskuksen varttijat paikalle hoitamaan eläimen turvaan. Parit kerrat olen sattunut paikalle, jossa koira parka kylmissään nostelee kinttujaan ja katsoo jokaista ovesta tulijaa toiveikkaana. Olen silloin ottanut koiran mukaani lämmittelemään kauppakeskuksen eteiseen. Kerran otin sitten tällaisen paleltuneen koiran mukaani ja kun ei ollut kiirettä jäin koiran kanssa pidemmäksi aikaa eteiseen, siis koira luottavasti seurasi minua, joten olisin voinut sen muitta mutkitta viedä mukanani. Koiralla oli kalliit design-liivit jne., joten jonkinlaista ajatusta huolenpidosta omitajalla ehkä oli tai ehkä se sopi omistajan tyyliin. Koiran omistaja oli nuori nainen, joka oli lähtenyt äänestämään ennakkoon, mutta joutunut odottamaan todella kauan. Hän oli kiitollinen, että olin ottanut koiran lämpimään. Todellakin, jos pakkasta on likimain 20, niin eihän sitä koiraa kukaan täysjärkinen jätä edes 5 minuutiksi värisemään tolppaan. Olisi syytä ehkä seisottaa paljain jaloin näitä omistajia edes muutama minuutti opetukseksi talvipakkasessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 15:11

Olen ilmoittanut monesta huonosti hoidetusta eläimestä.Asiaan on puututtu heti ja kyseinen eläimen omistaja on senjälkeen tietoinen, kaksi vaihtoehtoa.Huostaanotto tai kertakaikkinen muuttuminen eläinten hoidossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:40

Tuntuu ihan uskomattomalta,että koiran voi unohtaa...Olisiko lähtenyt terassikierrokselle...tai sitten ei vaan halua välittääja rakastaa koiraa..Koira sellaisilta todella pois..
Näin kerran,kun koiranomistaja tuli kaupasta kaljakorin kanssa..koira haukkui..kaveri alkoi potkimaan koiraa..oli ihan hirveää näkemistä..Soitin silloin poliisille asiasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 22:04

Toiset omistajat eivät kanna mitään huolta ja vastuuta eläimestä.Niille ei pitäisi eläintä antaakkaan.Mutta asia ei ole niin yksinkertainen.Sivullisten silmät ja soitot auttaa aikapaljon asiassa.
Ei silloin ainakaan itse hyväksy pahoinvointia eläimellä.Siinä ihminen omaa huonoaoloa purkaa eläimeen.Telkussa oli hirveetä nähtävää en kerro tässä. Tuli paha olo.Suojelkaa eläimiä. Se on viaton ja voimaton ihmisen edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:25

Ajattelematon ihminen, mutta hyvä että asioihin otetaan kantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 21:58

No voi perhana! Kaikkea sitä kuuleekin...