Sofi Oksasen kirjasta Puhdistus on tehty teatteriesitys, mutta missä?

Avainsanat: hyvä kirja teatteri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 19:38

Sofi Oksasen Puhdistus pääsee näyttämölle New Yorkissa. Näytelmä tulee ensi-iltaan La MaMa-teatterissa helmikuussa 2011 englanninkielisellä nimellään Purge.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 19:16

Amerikassa ja oikos sit teatteri new yorkis ja hauska sattuma täst just tulee juttua maikkarin 7uutisis...:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 19:59

Sofi Oksasen romaani Puhdistus on ollut kriitikoiden ja lukijoiden suosikki. Kuin minunkin.

Sofi Oksasen Puhdistus ilmestyy Yhdysvalloissa Grove/Atlantic-kustantamon julkaisemana 6. huhtikuuta nimellä Purge.

Suomalaisen teoksen pääsy USA:n markkinoille on merkittävää. USA:ssa ja Isossa-Britanniassa vain 1-2 prosenttia kirjoista on käännöskirjallisuutta, kerrotaan suomalaisen kirjallisuuden viestintäorganisaation FILI:n sivuilla.

Ennakkokritiikit teoksesta ovat olleet erittäin positiivisia. Kirja on myös jo päätynyt suuren Barnes&Noble-kirjakauppaketjun sekä itsenäisten kirjakauppojen suosituslistoille.

- Jännää on, että kirjakauppiailla on selvästi aktiivinen verkosto ja toisenlainen toimintakulttuuri kuin täällä, Oksanen sanoo.

Huhtikuun 28. päivänä hän nousee New Yorkissa sijaitsevan Unterberg Poetry Centerin esiintymislavalle. Sitä ennen hänet on huhtikuun aikana nähty Seattlessa, Baltimoressa, Washingtonissa, Berkeleyssa ja Pittsburghissa. New Yorkissakin esiintymisiä on useita.

Suomessa kirjaa on myyty jo yli 142 000 kappaletta, ja käännös oikeudet ovat myyty 27 maahan.

Yhdellä kirjalla tähän mennessä 600000€. Siistiä, nostan Soffille hattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 20:13

Jos tuo jenkkilä oli ensimmäinen, niin varmasti ei viimeinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 20:46

Ihmisvihaaja en ole, mutta en Sofi Oksasen kannattajakaan, en edes kirjan muodossa,
saati näytelmänä. Olen niin paljon lukenut itse kirjailijasta, että on jonkinlainen vastenmielisyys
tullut koko kirjailijaa kohtaan. Ennakkoluuloa kait.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 08:38

New Yorkissa. "Jenkkilässä" menee kaikki läpi, ja varsinkin taustansa takia. Ihme ja kumma että henkilö on niin kovasti tapetilla myös Suomessa, kirjoittaa Kansalliseen jo toista näytelmää.
En pidä tyypistä enkä teksteistään, riittää kun näkee joskus livenä jossain, joka kerta säpsähtää!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 10:55

Sofia haastateltiin eilen telkkarissa ja hänen kirjastaan tehdään teatteriversio Yhdysvalloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 14:17

Ison rapakon takanahan se tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:47

New Yorkissa.