Mitkä ainekset eivät mielellään sovi pakastamiseen?

esim: Keitetty peruna menettää rakenteensa kun sen pakastaa, mitä muita aineksia on joita ei mielellään pakasteta? Ajattelin tehdä isompia määriä eri ruokia pakastimeen.

Avainsanat: pakastus ruoka ruoan pakastaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 20:38

Ainakaan jo pakastetun ja sulaneen ruuan pakastaminen ei sovellu uudelleen pakastamiseen. Perunat säilyvät kyllä pakasteessa, jos ne vaan ensin esikypsentää esim. 2-5 minuuttia ja nopeasti kylmentää (kylmä vesi), jonka jälkeen voi laittaa pakkaseen... ite teen näin joskus uusille/varhaisperunoille ja maistuu kuin just hellalla tehdyt:)

Lähteet:
mietintämyssyin;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 19:43

Minä olen pakastanut tilleistä lähtien, en edes tiedä mikä sinne ei soveltuisi. Kaikkiahan voi pakastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 20:11

Keittojen ja muiden ruokien kypsän peruna ongelman olen ratkaissut niin, että keitän perunat erikseen. Sitten paloina erikseen tarjoiltuna. Esim. kaalikeittoa pakkasessa ilman perunoita.
Muissa tuotteissa en ole havainnut vastaavia ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 20:21

Kyllä minäkin olen kaikkea mahdollista pakastanut...Sama idea ,kun papalla..Lihakeittoa kannataa keittää isompi satsi..ja laittaa ilman perunoita pakkaseen,ja sitten keittää perunat,kun ottaa pakkasesta...niin ei ole maku yhtään kärsinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 20:49

Olen pakastanut lihakeitonkin kaikkine lisukkeineen ja hyvin on alas mennyt.
Mutta silakka ei mielestäni sovi pakastukseen, menee maku, lohi vain paranee, varsinkin jos siitä tekee sulalohta sitten.
Nämä ovat niitä makuasioita, joihin jokainen laittaa oman lusikkansa sopan mukaan ja katso mikä on tulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 10:57

Minä en mielelläni laita pakastimeen tuoretta kalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 14:48

Kyllä tulee pakastettua kaikkea, ja perunakin sopii pakkaseen ajatelkaas kaupoissa myytäviä perunatuotteita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:51

Sen olen minäkin kokenut, että jos keiton laittaa perunoineen päivineen pakastimeen, niin ne perunat eivät pakkasesta tykkää. Itse laitoin kerran pidemmälle reissulle lähtiessä tuorejuustorasian pakastimeen,kun olisi mennyt muuten vanhaksi ja se ei pakastamisesta pitänyt.