Onko teillä päin kuulunut käkien kukuntaa?Täällä Jämsänkoskella minä olen kuullut jo monet kerrat.

Avainsanat: käkien kukunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 13:16

Meillä käki kukkuu joka päivä .Tosi paljon muihin vuosiin verrattuna. Tänäänkin kuoko aamupäivän ihan vieressä.Kerran laskin pahuuttani ,yhteensoitoon 45 kertaa tauko ja jatkoi taasen.Jos paikkaansa pitää minä eläisin 103 vuotiaaksi. Olisihan se kivaa.

Kysyjän kommentti

KIITOS sinulle tästä parhaasta vastauksesta.Joo luulen että,on uskomus eli kuinka kauan elää tai on elin vuosia ihmisellä jos laskee kukkumiset. minä en edes niitä laske mutta paljon kukkuu kuitenkin täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 10:21

Kyllä on jo pohjoisemmassakin Keski-Suomessa käki kukahdellut. Eka kerran kun kuulin, kukkui 15 kertaa. Olen kuullut väitteen, että niin monta kertaa kun keväällä kuulee käen kukkuvan, on elinvuosia jäljellä, tokkopa pitää paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 10:59

Käki on kukkunut etelä-Karjalassa, en asu siellä mutta mieheni kävi siellä viime viikolla ja käki oli kukkunut komeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 11:19

Enpäs vielä ole kuullut vaikka aikaisin aamulla koiran kanssa käyskentelen mutta johtuneeko sitten korvieni tinnutuksesta,etten kuule.Öilönä ostin rakkaalleni pullon olutta ja sen olusen merkki oli käki...!Oikeasti.En ollut ennen kuullutkaan sen merkkisestä oluesta ja hiukan piruuttani sellaisen sitten ostin mutta eipä kultani siitä yhdestä pullosta kukkumaan alkanut vaan nukkumaan raskaan työpäivän jälkeen...;D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 11:54

En ole kuullut vielä tälle keväälle, mutta varmaan kuulen vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2010 - 11:57

Eipä ole korviini kantautunut vielä käen kukuntaa. Mutta odotellaan. Kyllä sen ennen juhannusta kuulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 12:56

Ei ole kaupungissa mutta mökillä on varmaan täysi soidin menossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 13:09

Tuulikki lähetäppäs nyt mummon akkunallekin käki kukkumaan sieltähän ei Jämsänkoskelta ole pitkä matka tänne. Tai laita se niin lujaa kukkumaan, että kuulen.
Onhan se kaunis laulu"Jo Karjalan kunnailla lehtii puu, jo Karjalan koivikot tuuhettuu.
Käki kukkuu siellä ja kevät on, vie sinne mun kaihoni pohjaton. Oliko se niin.
Taisi olla, voisi käki minun kohdalla kukahtaa vain jokun kerran tai sitten ei ollenkaan.

Lähteet:
omaa ja lainattua osastolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 13:44

Kuului käen kukahdukset,
meille tuli nukahdukset.

Kukkuu tuossa lähellä aamuin ja illoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 16:14

oiskos ollut jo viimeviikolla no aikaa siitä jo on , kun käkki pihapiirissä tai tuol metsän siimeksessä on kukkunut, jot olen kuulut ja kuulen vieläkin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 14:14

Ne kun tässä viikko sitten aloittivat kukuntansa, niin nyt eivät sitten millään malta lopettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 22:41

Kyllä tuntuu käet kukkuvan..ja napsussakin välillä kukutaan yötä möyöten..