Mitä lintuja lähistölläsi pesii?

Millaisten lintujen pesintää pääset omin silmin seuraamaan?
Minulla mielenkiintoisin on joutsenen pesä. Ihan viereen sinne ei kyllä ole asiaa, mutta läheiseltä tieltä niitä voi rauhassa seurata. Pesivät samassa pesässä joka vuosi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2010 - 22:59

Meillä pesii kurkipari ,sinisorsapari ja telkkäpariskunta.Paljon pieniä lintuja.Mutta en oikein pysty pesintäaikana seuraamaan kun ovat piilossa.Tietysti telkää pöntöön mutta se vaatisi kameran .Olisihan se mielenkiintoista.Tuovat tuossa kesäkuun alussa poikasia näytille.Aika kauan kulkeevat emon perässä ennenkuin omat siivet kantaa.Noin 2kk.Kurkipari taasen vielä arempi.Ulkona on niin kaunista ,että tuli sellainen olo , onko tämä totta.Kauneinta Suomea.Kuvat kivoja katsoa jos osaa lähettää.

Kysyjän kommentti

Jumppiksen haikarat veisivät voiton, jos olisivat Suomessa, vaan eivät ole, joten komea kurki on kyllä kaulaansa ja vähän enemmänkin pidempi muita. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2010 - 22:26

Minä kyyhky parin pesintää seurailen, ja nurmikolle pähkinöitä heittelen, ketkuja ovat, naapurin omenapuussa odottavat pähkinöitä, eivät pelkää minua, ja uros on tosi rohkea, suihkulähteestä juo vettä syömisen päälle, lihava on ja näin että pullahti sinne altaaseen, päivisin ääntelevät UHUU, UHUU.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 23:37

Tällähetkellä haikarat, mutta kunnekka kotio ehdin niin pöllöt ja telkät varmaan ovat jättäny pihapiirin. Voipi olla että törmäpääky on taas saunan katossa.
Korppi pariskunta asustaa lähellä ikimetsikössä, kaippa pesivätkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 08:10

Tässä asfalttiviidakossa ei pesi linnun lintua, läheltä on lentänyt kun on jälkensä jättänyt parvekelasin
yläosaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 14:42

Västäräkki ja sorsapariskunta ja tietenkin räksät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 18:08

Rastaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 14:09

En ihan läheltä pääse oikein minkään, ellei räkätti sitten ole pesäntekopuuhissa tuossa pihakoivussa.