Hei kaikki napsun tietoviisaat, mistähän löytyis halvimmat pihalaatat ja terassin lattiapuut täält Helsingin seudulta?

Pitäis laittaa kivetys vajan eteen ja ns. pihakäytävääkin + kun tuo valokatos tehtiin viime kesänä, niin siihen patiolle ajateltiin "puulattiaa" noin 3m x 3m, ja laudotuksen alle niitä tukipuita... onkos teitil kokemuksii/linnkei/vinkkei... ite katoin jot lattian tukipuita tulis 6kpl ja maksais melki 400 euroo ja siihen viel se lattialaudotus päälle... aika tyyristä, murinaa... joten kaikki aivonystyrät nyt käyntiin, pliis, kuttun tetit sit vaika pihan avajaisiin:)

Lisätty: 16.05.2010 - 20:50

Kiitos jo tähänastisist tiedoistanne, tutkailen kaikki läpi ja vertailen:)

Avainsanat: tukipuut pation laudoitus pihan laatoituskivet edullisesti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 13:43

www.helsinginpuupalvelu.fi/H...usivu.html

www.puutukku.fi/index.phtml?s=27
www.puumaailma.fi/tarjoustuotteet/
Sibirian lehtikuusi on valmistuote piharakentamiseen ilman erilaisia käsittelyjä. Se on poikkeuksellisen sään- ja kulutuksenkestävä, eikä ime kosteutta. Tiukkasyinen ilme ja ruskeanpunertava väri tekevät materiaalista erittäin kauniin. Vääri harmaantuu ulkona vuosien saatossa, mutta se säilyy lähes alkuperäisenä UV-suojaavilla pinta aineilla.

pihalaattoja:
www.suomenpihakivi.fi/templa...mp;catID=3
www.kotipuutarha.fi/index.ph...ection=111

tee-se-itse pihalaattojen muotit:
www.pihalaatta.com/
www.suomela.fi/keskustelu/te...26079.aspx

Lisätty: 17.05.2010 - 06:27

www.rakentaja.fi/index.asp?s...e+itse.htm

Kysyjän kommentti

aikas töydellinen vastaus, kiitos:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 14:05

Tarvitset kyllä myös asennushiekkaa (esim. kivituhkaa) kivetyksen alle, sillä tasaiseltakaan näyttävä piha ei ole tasainen, jos lätkäiset kivet siihen suoraan. Sitten vielä lopuksi kivetyksen saumojen viimeistelyyn saumahiekkaa (yksi säkki, se taas ei paljon maksa).
Kivetyksen voi tehdä isommista laatoista tai ns. sauvakivistä (jos esim. autolla ajetaan kivetyksen päältä) paksuus yleensä 60 mm, tai jos raskaita ajoneuvoja, niin 80 mm. Itse kivien neliöhinta esim. 15 €. Tosin tilataan yleensä lavoittain, esim. 8,5 neliön satseissa.
www.citykivi.fi/
Kun pyytää tarjouksen, niin yleensä tekevät sellaisen hinnan, että kuljetus on käytännössä ilmainen. Jos kivetyksen haluaa viimeistellä reunakivillä, niin tulee hieno, mutta reunakivetys maksaa usein enemmän kuin itse varsinainen kivetys.
Puutavara on tietysti kallista, varsinkin paksummat. Lisäksi oltava mieluusti kyllästettyjä. Kannattaa minimoida hukkapalojen määrä, kun ne eivät kelpaa takkapuiksi. Puutavara kannattaa itse käydä hakemassa (valitsemassa), koska tahtovat myydä kaikenlaista kieroon kuivunutta ja vajaasärmäistä tavaraa priimana. Niin, ja osta kunnon terassiruuveja, etteivät heti ruostu.
Terassinhan voi tehdä myös niin, että laittaa kivetyksen alle ja ostaa päälle puuritilöitä (esim. 60cmx60cm tai 80cmx80cm), joita jostain syystä myydään varsin edullisesti.
Käy nyt vaikka Bauhausissa haistelemassa hintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:21

Kannattaa tehdä pieni soittokierrosalan liikkeisiin ja kysyä hintoja. Monesti joku pienempi liike pystyy tarjoamaan edullisemmin kuin iso market.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2010 - 14:46

Kannattaa käydä liikkeissä, katsella ja pyytää vaikka tarjouksia.