Suloista sunnuntai-aamua kaikille. Millaisia lintukonserttoja olet kuullut tänä aamuna?

Lisätty: 16.05.2010 - 10:15

Täälläkin on ollut sekakuoro asialla: joutsenet, tintit, peipot, västäräkit, kirjosiepot, rantasipit rannassa ja pääskyset, sekä liuta muita joita en edes tunnista laulusta. Paikallinen käki hoilaa lentäessäänkin.

Avainsanat: yksinlaulu käen aaria peippojen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 09:22

vaikka minkälaista linnunlaulua olen tänä aamuna kuullut ja nähnyt kaksi pääskystäkin.Hanhia, kurkia, joutsenia on lentänyt tästä meidän yli.Luonnon vihreys ja kauneus oikein lumoaa minut,on ihanaa olla suomalainen ja suomessa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastanneille. Eikös kesä olekin ihanaa aikaa kaikkine tuoksuineen ja äänineen. Silmällekin iloa joka puolella ja on onni nähdä sekä kuulla kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 08:00

Västäräkki, peippo, mustarastas, sepelkyyhky, talitintti, käkikin kukahteli ja käpytikka päristellen ilmoittaa reviiristään. Onhan sitä vielä harakka, varis ja räkättirastas. Rannassa en vielä käynyt katsomassa näkymiä. Paljon lintuja on sielläkin.
Tuossa kolmenkilometrin päässä on lintutorni, jossa bongarit käyvät. Minulle nuo linnut ovat jokapäiväisiä vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 08:41

Minä vastaan Sinulle, juuri nyt suuri lintujen kirkkokonsertin harjoitus meneillään.
Monenlaista ääntä on, mutta sen osaan sanoa kuin, että varis ja harakka puuttuu joukosta.
En tunne linnun lauluja erikseen, mutta kuulen kun parvekeen ikkunat ovat auki, on menenlaista
äänen avaajaa.

Lisätty: 16.05.2010 - 08:45

Eilen kuulun linnun joka lauloi <kvik, kvik mikä mahtoi olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 11:27

Heräsin jo klo 5 ja kuntelin parvekkeella lintujen lauluja. Keskustassakin osaa olla rauhallista. Oli kiva kuunnella vaikka en noita pikkulintuja äänestä tunnistakkaan. Koivuissakin lehdet kasvaa vauhdilla ja oli jopa sitä harvinaista alkukesän tuoksua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 13:07

Sellaista sekalaista seurakuntaa, ettei siitä ota selvää. Olen huono tunnistamaan lintuja äänestä. Mutta kevät on tuonut linnut mukanaan. Ihana ilma jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 13:23

Pihakivellä seisoi yhdellä jalalla komea fasaanikukko. Huuteli meille hyvät huomenet.Pikkulinnut laulelevat oikein innolla juuri tähän aikaan vuodesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 13:27

Kovan yskän takia en saanut nukuttua lainkaan. Linnut alkoivat viserrellä siinä neljän aikaan aamuyöstä. Monensorttista sirkuttajaa oli liikkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 17:04

Hyvin moniääninen sekakuoro aloitti konsertin jo varhain aamulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 18:26

sen päivästä sirkutusta yhteislaulua , et niitä osaa nimetä, mut välil kyl kuului tuulenki humina täällä keskellä ei mitään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 21:00

Ihanaa kuulla lintujen laulua; tänään 5:n aikaan oikein syvennyin kuuntelemaan. Minun bongaustaidoillani ei eroteta lintuja äänistä eikä paljon muistakaan tuntomerkeistä, mutta kyllä mieli piristyy. Jossain vaiheessa olin sitten nukahtanut uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2010 - 23:24

Konsertti on niin moniääninen ettei mitään käsitystä mitkä linnut visertelee. Mutta kaunista on joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2010 - 14:45

Jos jonkinlaista sirkuttajaa pihalla viserteli. Lisänä vielä pienokaisten lirkuttelua.