Jos tuntuu liian helteiseltä, mitä kotipaikkakunnallasi on tarjota avuksi ?

Helsinki vie ihmisiä tänään ilmaiseksi merelle (HS)rnrnHelsingin kaupunki ja helsinkiläiset vesiliikenneyrittäjät kuljettavat kaupunkilaisia ilmaiseksi merelle tänään lauantaina.rnrnMerisatamasta Ullanlinnasta järjestetään ilmaiskuljetuksia Pihlajasaareen kello 10–16. Kauppatorilta lähtee ilmainen risteily kello 11. Muihin ulkoilusaariin liikennöiviin veneisiin pääsee vesiliikennepäivän kunniaksi puoleen hintaan.rnrnKaunissaaressa on tarjolla maksuton saunavuoro naisille kello 12–14 ja miehille kello 14.30–16.

Avainsanat: kesä helteet kaupungin palvelut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 09:03

Esimerkiksi suuri Saimaa risteilyineen vaikkapa Viipuriin. Kanavassa on viileää tai Saimaaristeilyt sinne sun tänne ja takaisin. Vesi on vielä vilvoittavan kylmää ja ainahan voi pulahtaa uimaan

Lisätty: 15.05.2010 - 10:23

Tosin korvausta vastaan. Uiminen ei maksa mitään

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 09:49

Jos liian lämmin on niin terasseje on tuossa vieri vieressä jos haluaa vaikka huurteisella viilentää.Itse kävin äsken siellä mutta otin kylmän JAFFAN kun aloitin nenänvalkaisuviikot!Jokus kun ne tuotteet maistuu liikaakin ja en häpeä kertoa sitä.Monet tosi juopot ei myönnä näitä asioita itselleen saati toisille.Sanovat alkoholismia itsensä kieltäväksi sairaudeksi....?Tässä juhlin pari päivää ja pari tonnia meni takseihin ja tanssiravintoloihin.Sillä ois tehny jo mukavan etelänmatkan ja harmittaa melkoisesti.Kukkia ostin usean paketin kullalleni kun pitää koettaa hyvittää....Huomasin jotta eksyin aiheesta täysin mutta kotona voi olla hiukan viileää kun emänntä tulee töistä......

Lähteet:
viilensin liikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 10:45

Ei tällä kaupungilla ole viilentävää tarjota .Kohta aukeaa maauimala ei muuta.Oma apu paras apu. Justiin kävin kaivo suihkussa ja oli viilentävää. Sitten pulahtelen tohon meidän ikiomaan suolampeen ,että vesi pärskyy. Oli siellä telkkä uros ihmeissään kun oli isokokoinen kaveri räpylöimässä.Sillä morsiain hautoo munia pöntössä.Kyllä tunteet jyllää joka pojalla ja tytöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 11:04

Meidän pienen pienellä paikkakunnalla ei ihmeitä ole tarjota. Pari pientä terassia vain ja niissä ei kyllä viihdy tavallisen normaali ihminen. Ympärillä aukeaa upea Nilakan vesistö jonne on sitten vapaa pääsy haluamallaan vehkeellä...veneillä yleisemmin sekä onhan melkein jokaisella jonkinlaista mökkirantaa. Järven vesi on sen verta kylymää, että viilennystä haen mieluiten suihkusta. Naapuri kuntiin ja kaupunkeihin on siis lähdettävä jos jotain risteilyjä tms. haluaa.

Lisätty: 15.05.2010 - 11:05

Kylmä olut tai lonkero on parasta joko Onnelassa tai oman mökin terassilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 12:10

Hyppäisin jokeen, jos liian kuuma tulisi. Jäät lähtivät kolme päivää sitten, joten vesi kyllä viilentäisi - liiankin tehokkaasti, joten KYLMÄ SUIHKU on paras vaihtoehto.
Säätiedotus lupasi tänne alkuviikoksi plus kahtakymmentä, se on meille just passeli lämpötila, paras ulkohommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 13:10

Uimapaikkoja on paljon tarjolla, sinne vain pulahtelemaan johan helle helpottaa. Samoin meri on lähellä, siellä vesi on vielä mukavan vilposta. Sitten on tuo terassi tarjonta, joka varmasti sammuttaa jonoisenkin suun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 13:10

Täällä USA:n FL Winter Parkissa oli eilen 96°F mikä vastaa 35°C. Joka villalla on oma uima-allas ja huoneissa coolarit humisee hoteleissa sekä yksityisillä. Kaippa lie tänäänkin samanlaista, ollaan vasta klo 6 am mennessä näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 13:20

On uimahalli ja kymmeniä uimapaikkoja vapaasti käyttettävissä,mutta se on sen hetken pulahdus.
itse en mene uimaan, otan sen pyörivän ilman vilvoittajan käyttöön omassa huushollissa.
Ja kyllä se suihkukin virkistää aikalailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 15:05

Aurajoki täynnä terasseja vaikka itse en niihin menekään, nautin kävelystä koirani kanssa minulla vesi pullo ja koirallani vesi purkki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 21:04

Ohrapirtelöä ja grillimakkaraa mökillä Airiston rannalla. Sauna ja uinti. Merivesi jo 11 astetta.

Kilpailuun Tour de Aurajoki en osallistu (on oma T-paita, jossa kartta). Kaikki terassit läpi ja jokaisessa nautintoainetta. Kallis ja uuvuttava harrastus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2010 - 22:57

Saimaan risteilyt, uimarannat. Kyllä viilennystä ja virkistystä löytyy. Satamassa vilvoittavien vetten ääressä laivakuppiloita terasseineen. Jos ei mihinkään viitsi lähteä, niin kotona kylmä suihkukin viilentää ihan hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 00:03

meillä työmaalla ilmastointi takkuilee,mutta kotona ollessa ei mulla ole koskaan liian kuuma,niin kuumaa ei näissä oloissa voi koskaan olla;paitsi saunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 13:41

Turussa on useita uimarantoja ja Kupittaan maauimala. Varsinainen maauimala on nyt remontissa. Lisäksi löytyy vilvoitteluun paljon katuterasseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 16:58

Puhtaat rannat uimareille ja auringonpalvojille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2010 - 21:23

Saimaa on illalla kauneimmillaan - eli sinne vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 23:15

Omassa rannassa saan istuskella ihan ilmaiseksi, jos muuten on pihalla liian kuumaa. Muuta virvoitusta ei sitten meidän kylällä kyllä ole. Mutta niin kuumaa ei ole koskaan ollut, että omalla laiturilla ei olisi ollut siedettävää. Ja sitten vaan välillä veteen, jos liian kuumaksi äityy. Ja aika harvoin on sellaisia ilmoja Suomen kesissä...