Oletko kuullut työnhaku kursseista joita työvoimatoimisto järjestää?

Kyllä töitä pitäisi osata ilman kurssejakin hakea?Kaveri oli ja"kehui" sitä..mm.puupalikat annettiin kouraan ja niillä sitten"soitettiin työnantajalle" joka oli toinen kurssilainen puuklapi kourassaan....

Avainsanat: työvoimatoimiston kurssit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.05.2010 - 21:20

Kyllä olen kuullut ja se on mielestäni ihmisen nöyryyttämistä.

Kysyjän kommentti

Yksinkertaisesti olen ihan samaa mieltä vaikka en ko.toimintaan ole koskaan osallistunut mutta seurannut sitä touhua sivusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 07:45

Uusavuttomuus aiheuttaa kaikenlaista koulutustarvetta,
ja jos sitä ei ole,
konsultit kyllä sellaisen keksivät

(aikuiskoulutus on kohtalaista bisnestä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 09:08

Olen jopa kaksi päivää ollut pakotettuna sellaiselle. Sitten sattui varsin ikävä tapaus ja lopetin kurssin. Olen kyllä töitä hakenut tavalla jos toisella ja vuosien varrella palkannut satoja ihmisiä joten ei mitään uutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 09:13

Ko kursseilla opetetaan mm laatimaan työhakemus liitteineen sekä tietotekniikan perusteet.Ei nämä taidot kaikille itsestäänselvyksiä ole.Ja paljon muuta "mukavaa"sisältyy näihin kursseihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 10:56

Kyllähän ne kurrssit joillekkin hyviä ovat.Minusta niistä tehty bisnes.Aika iso sellainen.Ne jotka vetää kursseja.Hyötyy kaikkein eniten.Ajan kulutus paikka .Saadaan katkaistua kortisto hetkeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2010 - 22:49

Olen kuullut niistä, ja meinasivat minutkin tyrkätä sinne. Sanoin, että jos en tähän ikään ole oppinut töitä hakemaan, niin turhaa se nyt on tällä iällä opetella moisia taitoja. Antoivat periksi, eikä tarvinnut mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 23:50

Itse en ole ollut sellaisella, mutta tuttavani oli ja hän oli vielä selkäsairas ihminen.Muistan, miten hän itki kun siellä oli matikkaa(minun aikaan laskentoa) hän sanoi, ettei osaa näitä.kun ei ollut
silloin kouluusa ollut yhtälöitä ym. Hän itki ja oli puolivälissä 60. oleva mieshenkilö. Kyllä minusta
on useammassa paikassa turhia nämä kurssit, ei niiden perästä työtä saa. Saadaan tilastot kau-
niimmiksi työttömien kohdalta ja kouluttajat työllistävät isensä niillä.
Aivan turhaa touhua. Tämä siis on vain minun mileipiteeni.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 13:46

Olen kuullut ja niitä pidetään ihan pellejen hommana. Monta kertaa tälläiset kurssien vetäjät ovatkin vetäneet rahat taskuunsa ja jättäneet kurssilaiset oman onnensa nojaan. Uskon, että joku saattaisi hyötyäkin oikeanlaisesta, ohjatusta kurssista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 16:54

Omalla työpaikallani kävi pari kaveria, jotka olivat kyseisellä kurssilla. Kyselivät ensin kaikenlaista yleistä yrityksestä ja sitten haastattelivat minua kysellen mm. työtehtävistä, koulutusvaatimuksista, palksata ja työni hyvistä ja huonoista puolista. Heidän piti kuulemma käydä useammassakin paikassa tällä tavoin vierailulla.