Iäkkät ihmiset voivat päästä kelan kuntoutukeen..Miksi tätä teitoa ei anneta julki yleisesti?

Vasta lueskelin.että yli 65v voi saada kuntotusta ..kun vaan tajuaa hakea sitä..

Lisätty: 15.05.2010 - 19:33

Voihan bongari...eivät asiat ole näin mitä mainitsit..Itse olin kuntoutuksessa 39 vuorokautta Orttonissa..Olin silloin vielä nuori..ja nyt pystyn liikkumaan..ja olen onnellinen siitä..Ei siellä tanssittu..oli todella rankkaa..nyt pystyn liikumaan ihan normaaliti..kun sain kuntoutuksen..ja pystyn auttamaan ihmisiä nykyään..jotka on todella huonossa kunnossa..

Avainsanat: kelan kuntoutus..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 00:58

Niin juuri, niin kelan tapaista on tuo. toukokuun alusta on tullut sääntö mm. sairaala- tai terveyspalveluun
taksi kuljetuksesta, mutta ainoassakaan lehdessä ei ole siitä muutoksesta kirjoitettu.
Sain sen tiedon vaki kuskiltani. Kela on suoraan sanoen p,,,, laitos.
Olen kiukusta puhki siihen talouteen.

Lähteet:
omakohtainen kokemus

Kysyjän kommentti

Kiitos sirkkaliisa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 04:17

älkää nyt valittako,kela toimii niinkuin on maantapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 07:09

Harkinnanvarainen kuntoutus on tarkoitettu pääasiassa työikäisille, joilla sairaus tai vamma haittaa työkykyä. Harkinnanvaraista kuntoutusta voivat joissain tapauksissa saada myös työelämän ulkopuolella olevat, yli 65-vuotiaat, joiden toimintakykyä ja elämänlaatua voidaan parantaa kuntoutuksella.
Usein harkinnanvaraisen kuntoutuksen rahamäärällä pystytään järjestämään kuntoutusta vain osalle kuntoutuspalvelujen kohderyhmiin kuuluvista hakijoista. Jos hakemuksesi on hylätty rahamäärän loppumisen takia, voit hakea kuntoutusta uudestaan seuraavan vuoden rahamäärästä. Harkinnanvaraisen kuntoutuksen kuntoutuspäätöksistä ei ole valitusoikeutta.
www.kela.fi/in/internet/suom...enDocument

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 07:26

Eihän se kela mainostele asioista joista voi olla hyötyä asiakkaalle....!Itse olin pari vuotta sitten kuntoutuksessa ja jouduin heti sen jälkeen työkyvyttömyys eläkkeelle...Selkä on rappeutunut pahasti mutta yritän roikkua vieläkin työelämässä mukana.Teen 6 tuntisia päiviä ja saan korvaukseksi 10e/pvä.Ja ihan puhtaana käteen....Mutta tärkeintä on se sosiaalinen kanssakäyminen jota työssäni koen.

Lähteet:
Kelan kuntoutus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 18:54

Tiedän tapauksia jotka puhuneet että kuntoutuksessa on kivaa, kun siellä tapaa aina uusia sulhasia
Saa yöllä valvoa ja tanssia. Itse olen ihmeissäni kuunnellut puheita.Kuntoutus käsittää sanana voimistelua ,lenkkejä pelejä ,hieronta,mikä opettaisi omatoimiseen kunnon yllä pitoon.Tilanteita tarkastellen.Voihan sitä omillakin tanssissa käydä.

Lisätty: 15.05.2010 - 22:53

Eihän tota yleistää voi. Puheet monesti puheita joskus vaan niitä ihmettelee.Pyydän anteeksi jos loukkasin kirjoituksellani.Ei ollut tarkoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:44

Jos Kela isommin kuntoutusmahdollisuudesta tiedottaisi, luultavasti kuntoutukseen hakijoita olisi niin paljon että määrärahat loppuisivat kättelyssä. Eli yhden sortin säästämistä vissiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 11:01

Jos asiaa mainostettaisiin, kaikkihan pyrkisivät, ja mistä ne rahat riittää. Kyllä "normaalia" kautta ne jotka tarvitsevat kuntutusta, myös saavat sitä, mutta ei sataprosenttisesti kaikki maan kansalaiset tietenkään. Jos ei ole työelämässä, voi kuntoaan hoitaa ihan itsekin, ei tarvitse sinne "tanssiparketeille" pyrkiä. Moni on joutunut pettymään koska kuntoutettavat, aika moni heistä, todella haluaa vain huvittelemaan ja se vaikuttaa koko porukkaan.

Lisätty: 18.05.2010 - 09:23

En usko että pelkkä ikä riittää kriteeriksi kuntoutukseen pääsyssä.