Onko asiallista mennä kysymään kesätöitä naapureilta kotiovelta?

Oon ettimäs kesätöitä ja mietin et onks iha asiallist mennä vaa ovel kysyy et onks jtn kesätöit esim. nurmiko leikkaust. vai pitäiskö soittaa tai jtn?
vinkit muihi kesätöihi toki toivottui (: kiitti vastaajil.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2010 - 21:11

sinne vaan rohkeasti (kohteliaasti) kyselemään,
henkilökohtainen esittäytyminen on aina paras suositus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.05.2010 - 21:12

Miksei olisi. Paljon on vanhuksia ja sairaita ihmisiä jotka eivät itse jaksa tai kykene. He mielellään maksavat jos joku tekisi heidän puolestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 21:14

Kysyminen ei maksa mitään. Jos et käy kysymässä voi harmittaa myöhemmin. Fiksusti kun asian esität, niin eiköhän se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 21:37

tuo kun itse menee ja kyselee antaa fiksun ja oma-aloittesen kuvan, jos minulta joku tulis kyselemään noin niin palkaisin kyllä , jos ois vaan antaa sellaista koko päivä työtä....ot mene ihmeessä kyselemään...mansikka, hernepelloille tai puutarhoihinkin voit kysellä niissä on kiirettä kuitenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 21:38

Mene ihmeessä.Jostulee pakut nin älä loukkaannu tai mesennu. Suraavalla naaputilla saattais olla jotain hommaa.Pidän peukkuja sulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 21:50

Minunkin lapsenlapseni leikkaavat mielellään nurmikot ja mökkien ja saunojen polttopuut tekee, pientä korvausta vastaan. Kipin kapin hommiin nyt,kyselemällä töitä myös löytyy, olet omaalotteinen ja se on plussaa.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 22:17

Ihan reilusti mene vaan kyselemään töitä,on paljon ihmisiä jotka tarvitsevat apua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 00:05

Voit menna, omatoimisuus on plussaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 02:57

Iästäsi riippuen ehkä mansikoiden poimiminen voisi soveltua. Siitä ne useimmat aloittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 15:03

Tottakai kannattaa mutta älä pelästy jos tulee joku sanomaan pahastikin joku varmaan tarvitsee apua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 19:01

Mikään ei ole niin opettavaista kun omatoimisuus.Sinne vaan rohkeasti, muista olla kohtelias mutta älä makeileen ruopea se kostautuu itselle.Ole oma itsesi.Asiallinen. Jos on jotain ilkeen sorttisia ihmisä niin älä lannistu.Ei ne kaikki ole.Yrittämättä ei saa mitään.Normit ihmiset on etupäässä asiallisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:48

Juuri se, että omatoimisesti menet kysymään naapurilta töitä, antaa jo hyvän ensivaikutelman. Kannattaa etukäteen vähän selvittää,millaista apua millekin naapurille kannattaa tarjota eli lapsiperheille lastenhoitoapua, koiranomistajille koiranhoitoa.iäkkäämmille ihmiselle ruohonleikkuuta ja mattojen tamppausta.
Pue siistit vaatteet päälle työnhakuun lähtiessäsi ja jos joku on tyly niin eikun pää pystyyn ja kohti seuraavaa naapuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 17:00

Tuntuu, että olet tosi reipas.Mene vaan kyselemään töitä. Vanhukset tarvitsevat paljon apua .Kesällä esimerkiksi matonpesua ja siivoousta. Kai sinä osaat ne hommat??Omatoimisuus on ihailtava piirre nuoressa ihmisessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 17:48

Voi kun joku tulisikin kysymään nurmikon leikkausta!
Nyt täytyy itse etsiä halukkaita leikkaajia. Ihmisillä on monenmoisia syitä, joiden takia he eivät pysty tai ehdi itse tekemään pikkuaskareita, joten kyllä sitä luulisi jotain löytyvän ja juuri itse kyselemällä.