Mitkä muut kesäkukat kuin orvokit kestävät pientä pakkasta?

Tekisi jo mieli parvekeelle ja terassille kesäkukkia laitella vaan mahdollisten yöpakkasten pelossa sittenkin hiukan arveluttaa.

Avainsanat: pakkasen kestävät kesäkukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2010 - 10:16

Taitaapi olla niin. Mainitsemasi orvokki on ainoa, joka kestää jonkisen verran pakkasta.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2010 - 12:12

Pientä pakkasta kestäviä ryhmäkasveja ovat orvokin lisäksi esimerkiksi lemmikki, kelloköynnös, punakosmos, neilikat, verbena, hopeavillakko ja hopeakäpälä.

Lähteet:
www.taloyhtio.net/asuminen/p...fault.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 12:50

Minun Kelloköynnökseni ei ainakaan kestä edes halla. Mielestäni ainoa pientä pakkasta kestavä on orvokki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 13:47

Taitaa orvokki olla parhain ja kestävin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 15:00

Jos istutat arempi kasveja laita peitto yöksi niskaan.Nyt on kyllä parasta istutus aikaa.Lähteevät hyvin.
Orvokki on ainoa, toiset lajit kestää kun hiljalleen tottuuvat.Syksyllä kestäävät taasen enemmän kylmää.Nyt on kyllä ne parhaat kukat ja kauniit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 17:43

Kyllä se on orvokki. vein jo ennen äitienpäivää haudalle orvokkeja ja hyvin siellä kukoistivat kun tänään kävin. Hallaöitäkin on ollut tai ainakin lähellä, ei ollut pakkanen uskaltanut koskea orvokkeihin.
Toiseksi laitan ruusun, sekin jonkinverran kestää kylmää ja se ikuinen pelargonia on kolmantena.
Uusi pelargonia on mummon akkunalla...., puutttuu enään laulaja.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 17:48

Orvokit kestäviä. Eivät säikähdä pientä kylmää. Ruusut taitavat tulla sen jälkeen. Muita ei sitten kannatakaan vielä laittaa tai ainakin pitää peitellä jos tulee kylmiä öitä. Nyt on tosin täällä mahdoton helle ja yöllä ei siis ole kylmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 18:28

Orvokit viety haudoille jo muutama viikko sitten ja silloin niille päälle satoi vielä lunta. Hengissä ovat vielä ja kauniita, kun kävin äitienpäivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.05.2010 - 21:40

Kestävin se on. Orvokeissa on monia ihania värejä joilla komistaa pihaa ja amppeleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 12:35

Asterit (ovat syyskukkia) kestävät kylmää.