Aurinkokelloista tiedä mutta ny mentii sanos turkkulaanen vai mite se ny meni Pappa...?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2010 - 00:35

Nii siin käv et, vie sää ni mää vikise. Ja sit mentti ja koval vauhril. Ol mik ol, ni tääl Turus o kaik hyvi. Kellokka ei kulje enä ontumal. Kyl määki Turus.

Lähteet:
lokeroi o muistis

Kysyjän kommentti

Tais olla"hellettä"päässä kun kyselin tuota kun en ihan muista mistä oli kyse...;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2010 - 00:42

mites sen silla kävi,mää en tiärä mistää mitää,kun mää oon ollu ihan poissa,meinaa ku jäät lähti,ni veiks ne silla mennessäs,tai seisosittekstee aurajoen rannall ja sanosittes sillal et "ny mentii?"

Lähteet:
anteeks anteeks mun yritelmä murteesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 06:23

kyl määki turuus ...sanos lamppaa myyjä , ko kuollee lamppaa möi....kevennys...vain...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 08:34

Turkulainen mies ajoi Tampereella Hämeenkatua kun radiosta kuului: - Kuuntelette juuri Radio 957:n paikallisuutisia. - Mistä ihmeestä se tiesi? ihmetteli turkulainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 08:38

Laitetaan vähän Savoa väliin: "Ouvoksi on elämä muuttunna, kun alussa suatetaan olla koeputkessa
noostaan uraputkeen ja sitten piästäännii eläkeputkeen----ja sitten ollaannii jo poestoputkessa".

Suomi: "Haluaisitteko naimisiin kanssani?
Savo: "Miltee se tuntus vielä joskus maata, meijän sukuhauvassa".
Meinaan, että taidetaan alkaa olemaan murrekirjailija Heli Laaksose sarall.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 13:31

Hätäkös isän oli äireen ottaa, mutta toista se on mun, jonka pitää ottaa ventoviarahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.05.2010 - 21:32

Teilän mälät pailat mälännyttivät meilän uulen ailan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 14:53

Kyl maar määkin Turust toistpualtjokkee...