Ennakko kysymys, vastata saa heti:mitä päivää Suomi viettää 16.5.tänä vuonna ja siniristiliput hulmuavat.?

On päivä, jolloin jokaisen on muistettava sitä uhria, mitä on annettu,että saamme rnasua vapaassa maassa.

Avainsanat: liputus (eipä löydy sopivaa kategoria täytyy johkin laittaa)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 21:05

Kaatuneitten muistopäivää silloin vietämme Suomenliput saloissa liehuen. Aiemminhan liput laskettiin aamulla klo. 10 puolitankoon ja sitten klo 14 kokonaan ylös, mutta nykyään on tästä luovuttu ja liput liehuvat koko ajan ylhäällä tangossaan.

Kysyjän kommentti

Kaikki tarvittava mukana ja muistissa entiset säännötkin, kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 20:14

Kaatuneitten muistopäivä.
Kolmantena sunnuntaina toukokuussa.
www.veteraaniperinne.fi/sivu...php?id=166

Isäni oli sotainvalidi, enoni on sotaveteraani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 20:17

Kaatuneiden muistopäivä, toukokuun kolmas sunnuntai, on yleinen liputuspäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 21:18

Vastata tuohon en mä voi,
ikävyyden syömmeeni toi.

Kesä, kesä, kesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 23:05

Kaatuneiden muistopäivä, sodassa kaatuneiden vainajien muistopäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 06:54

sodassa ei pappani kaatunut , mutta tuona päivän nostan katseeni taivaalle ja sanon nöyrin mielin ison KIITOKSEN tästä kauniista kotomaasta ... täällä ei sodita , vaikka sinne karjalaan hän kotinsa sai jättää kera perheensä on nyt onni mulla kun rauhallisessa suomessa saan nyt olla ja asustaa siitä kiitokset aina tahdon mä toivottaa kaikkille heille jotka ovat tämän onnen mahdollistaneet :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 11:05

Kaatuneiden muistopäivä.