Missä vaikutti munkki Rasputin, minä ajanjaksona? Kuka hän oli, ja mitä hän sai aikaan.

Avainsanat: munkki rasputin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 11:42

Rasputin vaikutti Venäjällä. Oli hovin ja naisten suosiossa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 00:37

Venäjällä, Rasputi oli venäläinen mystikko, profeetta ja hänen väitetään olleen ihmeparantaja, verenseisauttaja.

Rasputinilla oli merkittävä rooli Venäjän keisarikunnan loppuaikoina tsaari Nikolai II:n hovissa.

Yhdistettynä hänen huonoon maineeseensa on pidetty yhtenä merkittävimmistä syistä keisarillisen Venäjän romahdukseen helmi-/maaliskuussa 1917.

Lähteet:
mm. muistelukset ja wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 00:43

Venäjällä. Hän oli mystikko, verenseisauttaja ja ties mitä. Nimen Rasputin (suomeksi irstas) hän sai kotikylässään naisseikkailujen ja juopottelun vuoksi. Vaikuttti Venäjän hovissa Nikolai II aikaan ja pääsi suosioon pelastaessaan verenvuototautia sairastavan prinssin. Väitettiin tsaarittaren rakastajaksikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 08:36

Hän tanssii ripaskaa ja balalaika soi,
Hänen katseessaan outo tuli salamoi.
Hän kauhunvaltaan sai niin monet miehet maan,
Mutta naisilleen oli nallekarhu vaan.

Kaikki tiesi, puhuttu ei ääneen,
Maine kasvoi kukaties.
Monta kertaa toiseksi vain jääneen
Kuului toinen mies.

Raa-Raa-Rasputin, rakastaja Rasputin,
Kuin paholainen tanssi ja joi.
Raa-Raa-Rasputin katsoi silmiin tummiinkin
Ja tyttökansaa hypnotisoi.

Mies oli uskotuin hän vanhan Nikolain,
Mutta mielessään oli Alexandra vain.
Hän iski silmää niin ja tanssi ripaskaa,
Oli sellainen, ettei tyttö unta saa.

Tulta otti moni sydän silloin,
Hiljaa kuiski moni suu.
Kuinka montaa rakasti hän illoin
Tuskin paljastuu.

Venäjän maalla vaikutti.

Lähteet:
lirama.net/song/62636

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2010 - 14:02

Mies joka aiheutti keisarivallan lopun omalla tavallaan. Oli epäsiisti ja inhottava mies kirjallisuuden perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 16:51

Lopulta osoittautui sitkeäksi ukoksi, sillä piti hänelle ensin juottaa myrkkyä, ampua ja vielä päälle hukuttaa, ennen kuin saatiin hengiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2010 - 09:37

Venäjällä vaikutti ja minulle on muistiin jäänyt hänestä vain se hänen iloluontoinen puolensa.