Hei! Olemme suunnitelleet matkaa Luxoriin markkaskuussa...Onko kokemuksia ko. paikasta?

Avainsanat: luxor egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 21:39

Olen ollut Luxorissa vain päivän, mutta menen ehdottomasti uudelleen - haaveena on omatoimimatka historiallisen Egyptin tärkeimpiin kohteisiin. Marraskuuhun sijoittui omakin matkani ja ainakin säähän sai olla tyytyväinen, ei ollut liian kuumaa. Kohteeseen kannattaa tutustua ennakkoon ja hankkia kirjallisuutta vaikkapa kirjastosta, jokin oma opas on myös syytä ostaa. Jos historiallinen Egypti kiinnostaa, niin suosittelen suomenkielistä Rolf Grönholmin "Faaraoiden Egypti" teosta. Näitä on toki muitakin esim Könemannin Egypti Faraoiden maa. Luxorissa on paljon nähtävää ensimmäisenä mieleen tulee Karnak, jonka sisään mahtuisi Pietarin kirkko, Notre Dame ja Westminster Abbey. Kuninkaiden laakso on yksi vaikuttavimmista kohteista, joissa olen käynyt. Kuten Timppa tuossa totesi on rokotukset syytä olla kunnossa ja hyvää hygieniaa ei voi liikaa korostaa, sillä silti on suuri mahdollisuus saada turistiripuli. Tähän kannattaa ottaa paikalliset tropit, meikäläiset eivät välttämättä ole yhtä tehokkaita. Kannattaa myös varautua siihen, että iltaisin ulkona ilma saattaa olla sakeana poltettavan jätteen savua, mutta kuten sanoin, kokemukseni perustuu vain yhden päivän piipahdukseen. Toivotan teille hyvää ja onnistunutta matkaa, mielenkiinnosta ei tule olemaan puutetta. Googlettamalla löydätte valtavasti tietoa paikasta. Tässä yksi linkki www.opinto.net/uskonto/timom...arnak.html

Lisätty: 12.05.2010 - 21:45

Yksi tärkeä jäi mainitsematta, olkaa tarkkoina, kun vaihdatte tai saatte rahastanne takaisin Egyptin valuuttaa, joka on punta ja joka jakautuu piastereihin, jotka ovat myös seteleitä. Eli homma menee niin, että luulet saavasi takaisin puntia, mutta saatkin arvottomia piastereita puntien sijaan. Joka paikassa pyydetään tippiä mitä ihmeellisimmistä "palveluista".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 20:05

Ei ole kokemusta mutta matkatoimistoista saa varmaankin vihjeitä vaikka e-lipulla matkustaisittekin ellei täällä ole kokemusta.Aikaa vielä on joten kerää kokemusta.Hygieniataso ei varmaan vastaa meikäläisiä olosujteita ja muistakaa rokotokset