Mikä on tällähetkellä rekisteröitävissä oleva maailman kallein auto?

Avainsanat: iäkäs

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 18:18

olisiko tämä iltasanomien:
Bugatti 57SC Atlantic vuosimallia 1936 on myyty huutokaupassa Kaliforniassa hinnalla, joka tekee siitä maailman kalleimman automobiilin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 18:18

Bugatti Veyron – $1.700.000

en tiedä onko kaikkein kallein, mutta minulle vähän liian tyyris tämäkin,

(Ferrareitakin sais melkein kaksi kappaletta samaan hintaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 18:48

Maailman 6 kalleinta autoa hintoineen:

Bugatti Veyron on maailman kallein auto
1. Bugatti Veyron – $1.700.000

Vajaat kaksi miljoonaa dollaria maksava Bugatti Veyron on maailman kallein auto. Käsittämättömät 410 km/h kiitävä ohjus saa voimansa 16-sylinteristä moottoristaan, joka kehittää huikeat 1001 hevosvoimaa. Bugatti Veyron on tehty käsin Volkswagenin tehtaalla.

Enzo Ferrari on maailman toiseksi kallein auto
2. Enzo Ferrari – $1.000.000

Vastikään eBayssa myyntiin asetettu Enzo Ferrari on maailman toiseksi kallein auto. Automerkin perustajan mukaan nimetty Enzo Ferrari on ehkä Italialaisyrityksen mahtavin luomus. F1-tyylisellä voimansiirrolla varustettu Enzo Ferrari on kaikessa linjakkuudessaan ja paholaisen punaisessa värissään täydellinen luomus.

Pagani Zonda C 12 F ei yltänyt listan kärkeen, mutta on varsin mielenkiintoinen auto.
3. Pagani Zonda C12 F – $750.000

Minulle henkilökohtaisesti maailman kolmanneksi kallein auto, Pagani Zonda C 12 F on automaailman mielenkiintoisin yksilö. Italialaisen Horacio Paganin vuonna 1999 julkistama Pagani Zonda on äärimmäisen pitkälle viety kilpa-auto jonka äänestä voi havaita puhdasta raivoa ja lujaa voitontahtoa. Jos minun tulisi valita yksi auto maailmasta jota voisin ajaa radalla, on se Pagani Zonda C 12 F.

Koenigsegg CCX on vähemmän tunnettu, mutta äärimmäisen mielenkiintoinen auto
4. Koenigsegg CCX – $700.000

Hieman vähemmän tunnettu Koenigsegg CCX on maailman kalleimpien autojen listalla neljäntenä. Ruotsissa valmistettava Koenigsegg CCX on Koenigseggin superautomalli jota liikuttaa 806 hevosvoimaa tuottava V8-moottori. Virtaviivainen ja kaksipaikainen Koenigsegg CCX olisi ehdottomasti mielenkiintoinen koeajaa, mutta ongelmana on että taskusta puuttuu vielä $699.000.

Porsche Carrera GT sijoittui listalla viidenneksi. Ei hullumpi suoritus.
5. Porsche Carrera GT – $484.000

Vaikka moni saattoi odottaa Porschen olevan listan kärkipäässä, ei se sieltä kauaskaan jäänyt. Maailman viidenneksi kallein auto, Porsche Carrera GT, liikkuu 5.7-litraisella V10-moottorilla. 612 hevosvoimaa kehittävä auto ei varmasti jää liikennevaloihin, ainakaan jos vastassa ei ole listan kärkipään autoja. Porsche Carrera GT edustaa klassista Porschen muotoilua. Autoja vähemmänkin tunteva liittäisi sen välittömästi Porscheen.

Mercedes SLR McLaren on erityisesti amerikkalaisten julkkisten suosima auto.
6. Mercedes SLR McLaren – $460.000

“Mersu se olla pittää“, sanoi aikoinaan kaverini isä, jonka jokainen taksina toiminut oli merkiltään Mercedes-Benz. Maailman kuudenneksi kallein auto, Mercedes SLR McLaren, on tyypillinen amerikkalaisjulkkisten auto. Eivätkös kaiken maailman Madonnat, Britneyt, ja räppärit ajele juuri mustalla Mercedes SLR McLarenilla? Ei ihme, sillä tämä Mercedeksen superauto on todella komea ja huomiota herättävä statussymboli.

Lähteet:
Tuolta googlen hausta suoraan bongattu & kopsattu.. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 20:25

Bugatti Veyron on perinteikkään automerkin uudelleenlanseeraus maailman kalleimman urheiluauton muodossa. Edellisissä vastauksissa tuli hintakin jo selväksi.