Millainen säätila näin ammulla?

Lounais-suomi.

Taivashan täällä sininen,
ei laisinkaan ole pilvinen.

Aurinko aamua toivottaa,
kesäistä päivää rattoisaa.

Kuhat hain jo verkosta,
taitavatkin pitää savusta.

Asteita yli jo kymmenen,
luissani mä tunnen sen.

Linnut sirkutuksellaan,
tuovat valoa maailmaan.

Avainsanat: sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 11:09

Tuli toukokuu, tuli valkeat yöt,
yli lensivät kurkien aurat.
Tuli hiirenkorvalle koivikkovyöt,
nousee oraalle ohra ja kaurat.

Tuli toukokuu, pääsky sanoman toi:
kohta etelä lämmintä antaa.
Sinitaivaalla kiurun viserrys soi.
Tuuli peltojen tuoksua kantaa.
Einari Vuorel

Tuossa ne ihanimmat tuntemukset ....
ja käkikin kukkui
pilviä hieman taivahalla
mut aurinko asrmas paistaa
koht meen ulos sitä lämpöä maistaan ..kehollain vain ... :)

Lähteet:
muisto vanhasta lukukirjasta , koulu ajoilta :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 08:39

Minulla samanlainen sää näyttää olevan , Lounaassa kun asun myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 08:40

nyt taas jo sataa ropsottelee, lämpötila +7C seinäjoella.
mutta luvassa kaunista aurinkoista ja ukonilmoja lähipäivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 09:11

%.25 aurinko nousi ja ulkona silloin +8,4 astetta. Taitaa tulla hieno päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 10:11

kiitos hyvistä nauruista tosi hienona aamuna,
Hesassa on ensimmäinen kesältä tuntuva aamu

- ammuja täällä ei enää paljoa ole kun Äkkijyrkän kyytotkin pääsi Wotkinsin hoteisiin, mutta me mullit nautitaan tästä ilmasta -

(olipa tuo ammu tahallinen tai tahaton teko, hyvää tilannekomiikkaa kuitenkin, arkipäivän huumoria löytyy näistäkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 11:00

Kanta-Hämeessä aivan satumainen päivä aamusta asti.Yöllä oli 8+ ja nyt päivällä 18+aurinko nauraa kirrkkain suin, täysin palkein.Tulin puuroa keittämään, metsällä ,siellä oli oikein liverryksien kauniimat äänet.Viereeni tuli aika kesy iso rusakko, muina jänikesä tervehtiin mua.Oli varmaan sama jänis joka sai minulta koko talven juureksia.Kävipä kiittelemässä hyvistä eväistä.Perhoset lentelee oikein innolla.
Mikä tämän ihanampaa, ihmislapsen olla.Kaikille terveisiä .Keitelkäähän nokkoskeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 11:08

Ammun säätilasta en tiedä, mutta upean aurinkoinen ja lämmin on ilma :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 11:33

Taivas on sininen ja valkoinen, aurinko meni nyt hieman pilveen Turussa näyttää olevan 11 astetta jopa lämmintä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 14:20

Tähän aikaan päivästä mittarini näyttää +19 astetta, ihanaa. Alkaakohan kesä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2010 - 14:34

Aamun säätilat jäi tarkistamatta kun en töiltäni ehtinyt, mutta nyt on tasan +20, aurinko paistaa ja linnut laulaa eikä sada vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 15:49

Aamulla klo 6 näkyi olleen +5 ja melkein selkeää, nyt aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta +20:n lämpötilassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 16:12

Vastaan näin iltapäivällä. aamusta asti ollut Keurusseudulla hieno sää. Lämmintä, mittari suoraan
auringossa iltapäivällä,lieko asteet piisaa. Joten helatorstain sää ehkä on kaunis ja lämmin.
Vastauksista päätellen aurinko on sulatellut viimeisetkin roudat runosuonten päältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 19:12

Kello 7,kun läksin työkeikalle,oli +6..ja nyt päivällä oli +19..että kesä on alkanut vihdoin ja viimein..
Perunatkin tuli istutettua maahan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.05.2010 - 22:46

Tuohon aikaan oli kymmenen astetta lämmintä, puut lehdettömänä.
Illalla vastaavaan aikaan oli 17 ja lehti puussa. Uskomatonta.