Mikä on "tornien taisto" ja kuka oli voittaja 2010?

Avainsanat: tornien taisto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 13.05.2010 - 22:45

Silkkipöksyuikkujen tsiikausjuttu se ei ainakaan ole, mutta tavallisia uikkuja ja muita kaakattajia siinä metsästetään silmin.

Kysyjän kommentti

Totta toinen puoli!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 09:07

lintubongareiden leikkimielinen kisa , tänä vuonna 8. toukokuuta

8.5.2010 17.41 - STT (Päivitetty 8.5.2010 18.10)

Kristiinankaupungin Siipyyn lintutorni korjasi jälleen vuoden tauon jälkeen voiton lintubongaajien Tornien taisto -kisassa. Päivän aikana tornista nähtiin 107 eri lintulajia.

Lisätty: 12.05.2010 - 10:24

Tornien taisto on kyllä valtakunnallinen kisa eikä pelkästään Kristiinankaupungin harrastajien mittelö vaikka ovat hyvin pärjänneetkin - tämä varmaan mainittiin siellä luontoradiossakin

Lähteet:
www.nelonen.fi/uutiset/kotim...-taistossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 09:14

Kuuntelen aaumuisin radiosta luonto-ohjelmaa ja vastaus tähän kysymykseen on lintubongarit, jotka kisasivat Kristiinankaupungissa Tornien Taisto-kisassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 10:57

Bongarin unelma?
Mietin vain, että lienee välineurheilua, kenellä on pisin putki? Vai saako siinä käyttää apuvälineitä lainkaan?
Minä myöhästyin päivälllä tästä taistelusta joskus vuonna kivi ja kirves. www.battleofflowers.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 14:14

Kevään odotetuin lintu bongarien tornitapahtuma.
Tornien taisto on BirdLife Suomen järjestämä leikkimielinen kilpailu, jossa pyritään havaitsemaan lintutornista mahdollisimman monta lajia kahdeksassa tunnissa. Samalla tehdään lintuharrastusta tunnetuksi ja kerätään varoja linnustonsuojeluun. Tornien taisto järjestetään vuosittain toukokuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 17:55

Empä tiennyt tornien taistosta mitään.Olen vaan osallistunut talviseen pongauksee.Oma toimisesti luonnossa liikkuessa tulee pongailtua milloin ,mitäkin.Oppi ja ikä kaikki.