Mitä se liimaliha on ? Täällä siitä puhutaan ja minä en tiedä mitään siitä.

Avainsanat: liimaliha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 07:47

Trombiini - ”Lihaliima”/”liimaliha”
”Lihaliimalla” tarkoitetaan naudan tai sian trombiinia. Trombiini on entsyymi, joka saadaan joko naudan tai sian veriplasmasta. Sitä saisi käyttää vain yhdessä fibrinogeenin kanssa, joka on veriplasmassa oleva proteiini.
Trombiini saa aikaan fibrinogeenin muuttumisen fibriiniksi, joka puolestaan reagoi kollageenin kanssa. Näin pienet lihanpalaset saadaan liittymään yhteen niin, että niistä muodostuu aidonnäköinen pihvi. Trombiinia esitetään sallituksi ainoastaan valmiiksi pakatuissa, lopulliselle kuluttajalle tarkoitetuissa lihavalmisteissa ja lopputuotteen pakkauksessa tulisi kauppanimen yhteydessä olla merkintä siitä, että tuote on koostettu lihanpalasista.

näissä enemmän:
www.evira.fi/portal/fi/elint...iimaliha_/
www.verkkouutiset.fi/index.p...p;Itemid=4
www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Le...5253582053

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 08:01

Kirjaimellisesti lihanpalat "liimataan" yhteen elintarvikemateriaaliksi kelpaavalla aineella. Mahtaako liimalihapihvi hajota käsittelyssä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 11:14

anteex maarit3 .. mä kun vast tähän tulin ja tuolt ekast sinun kysärist sit aloin vastaileen .. niin en tätä huomannut .. jot vastaukseni saatta tuntua hieman oudolta ... sinne , no kait tännekin.. sieltä voi lukea mielipiteeni sit tähänkin kyssäriin... joo on tuo ihme touhua koko liimaus jutska ... mut mitäpä ne ei keksi , jotta kuluttajalta saatais eurot pois ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 12:10

Liimaliha = teurasjäte fileeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 12:58

Se on sitten vähän niinkuin liimalankku, tai lastulevy. Jauhelihapihvi ajaa saman asian. Munalla liimataan lihanmuruset kiinni. Kaikenlaista fuskua !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 14:12

Liimaliha on tulossa markkinoille. Taitaa olla lihaa johon on koottu kaupan hukkapalat. Ei kuulosta kovin herkulliselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 18:36

Minusta mokoma on aivan turhaa touhua, liimalihaa tai vaan lihaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 23:14

En ole ennen kuulut liimalihasta..joskus kun paistan jotakin lihaa..huomaan miten hajoavat..oliskohan sitten sitä liimalihaa..pitää alkaa tarkkailemaan lihoja..mitä ostaa..