Mnä vuonna kuoli Äiti Teresa? Mikä on järjestön nimi jonka hän Intiassa perusti?

Avainsanat: äiti teresa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 01:39

Äiti Teresa eli Agnes Gonxha Bojaxhiu kuoli 1997 ,
Rakkauden lähetyssisaret on järjestön nimi

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 05:26

Äiti Teresa oikea nimi Agnes Gonxha Bojaxhiu kuoli 5.9.1977 Kalkutassa.
Hän perusti Rakkauden lähetyssisaret nimisen järjestön.
Äiti teresa sai vuonna 1979 Nobelin rauhan palkinnon.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 07:23

Äiti Teresa, oikealta nimeltään Agnes Gonxha Bojaxhiu, (26. elokuuta 1910 Skopje, Osmanien valtakunta – 5. syyskuuta 1997 Kalkutta, Intia) oli maailmankuulu roomalaiskatolilainen nunna, etniseltä taustaltaan Makedonian albaani. Hän perusti Rakkauden lähetyssisaret -nimisen sääntökunnan, jonka työstä Kalkutan köyhien parissa raportoitiin laajalti.

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 09:37

Laupeuden sisaret on yhä olemassa oleva järjestö. Sen perusti Äiti Teresa, Autuaaksi julistettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.05.2010 - 21:44

Tässä hän:
www.catholic.fi/kirkko/teres...lainen.htm

Lähteet:
google