Auton kampiakselin stefa vuotaa, korjauskustannusarvio, Avensis 2002?

Avainsanat: Öljy auto avensis toyota

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 10:24

Korjaamohinnathan vaihtelevat paljon nyrkkipajojen ja merkkikorjaamojen välillä. Työn laatu tuskin vaihtelee niin paljon.
Stefa osana ei paljon maksa, mutta riippuu siitä, miten hankala on päästä kampiakselin päähän kiinni. Joissakin autoissa joutuu nostamaan koko moottorin pois, mutta useimmissa tapauksissa ei. Oletan siis, että tarkoitat nokkaremmin puolella olevaa stefaa. Samalla tietysti kannattaa vaihdattaa nokkaremmi (ja kiristysrullat ja vesipumppu), jos keula kumminkin avataan. (Jos taas on VVTi-kone, niin siinä on kai remmin tilalla ketju).
Kun ne nyt kumminkin veloittaa työn mukaan (tunneista), niin hinta voi olla esim. 400 € osineen tai vähemmän tai enemmän. Parempi pyytää hinta-arvio (tai hintakatto) kun auton vie pajalle.
Yleensä tuo stefa-ongelma saa alkunsa talvella, kun moottorin öljytilan huohotinputki jäätyy, kun sinne on kertynyt kosteutta ja lähtetään pakkasessa ajoon. Silloin paine (ja öljy) tulee pihalle sieltä, mistä pääsee, eli yleensä kampiakselin tiivisteen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 22:55

Suosittelisin kysymään joltakin nyrkkipajalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 08:49

autokorjaamot varmaan asian parhaiten tietävät. sieltä kannattaa kysellä mikä lähinnä on asuinpaikkaasi.