Jos föraat, niin mitä silloin olet tekemässä?

Avainsanat: stadin slangi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2010 - 13:11

Mei koskaan förattu mitää, talvella vaa skimbattiinFölikseen ja kesällä käytiin Uimastadikalla simmaamassa. Jos sato, ni oltii klitsussa tai partsin eteisessä skulaamassa jotai kliffaa...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 17:19

viedä, varastaa, pölliä

ku me oltiin snadii skidii niin förattiin jostai fyrkkaa ja skörattiin skurulla ympäri stadii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 17:56

pölliä, napata , kääntää .....varastaa ... ottaa toisen omaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:14

Minun nuoruudessa ei förattu, vaan varastettiin. Mutta ei ollut stadin slangiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:15

Rikon seitsemättä käskyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:35

Otit luvatta jotain toiselle kuuluvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:57

...pihistän jotain ja solen skiner och fogelit ne vaan tsungaa...tai jotain sinne päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 19:06

Mistähän tuokin sana on tullut käyttöön. Kaiketi lainaus ruotsinkielestä föra >> viedä. Rannikon asukkaana olisi pitänyt tietää ilman sanakirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 21:03

Näpistän, pihistän, pöllin eli varastan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:45

Eihän perirehellinen savolainen nyt tuollaista sanaa tunne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 23:29

suulis skriinaa ja fogelit sjungaa skutsissa biitles-melodiaa;sirkkaliisa sanoi,ettei hänen nuoruudessaan ollut stadin slangia?Slangi on "ikivanhaa",mun nuoruudessa vanhat starat puhu semmosta slangia ja sujuvasti,että ei moni enää ymmärrä,se oli sitä alkuperäistä,jossa sanoja lainassa idästä ja lännestä.
förata-viedä_esim.fyrkkaa pankkiin,pölliä,vohkia yms.yms.monimuotoista varastamista