Kenen laulussa tumma naishenkilö kuoli talkkunajauhoon?

Lisätty: 11.05.2010 - 13:50

Ei ollut Lean laulu. Muuttelin vähän laulun sanoja, että ei ihan googlella löydy. Nainenkin on vähän enemmän tumma, kuin Lean laulussa. Lean laulussa hän ei edes kuollut. ;-)

Lisätty: 11.05.2010 - 19:34

Tuttu laulu tämä on, mutta tänään vasta kiinnitin huomitota sanoitukseen.
Rempseä laulaja on kyseessä, mutta ei Innanen, eikä Numminen. Ko. mimmi on/oli suorastaan musta. Laulusta ei voi erehtyä, sillä tuskin missään muussa laulussa kuollaan talkkunaan?
Kerron kyllä, jos kukaan ei illan mittaan muista.

Lisätty: 11.05.2010 - 21:59

Vaihdetaas kysymystä lennosta! Laulaja oli Irwin, mutta mikä laulu?

Lisätty: 12.05.2010 - 00:15

No, etkö sinä tiedä, ja kai sinä tiedät?

www.youtube.com/watch?v=-I89...p;index=25

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 17:40

laulusta ei ole tietoa, mutta tyylillisesti sopisi joko M.A. Nummiselle tai Huuhaa Innaselle ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 13:30

Lea Laven

Lisätty: 11.05.2010 - 13:33

lisäys lähdetietoihin

Lähteet:
tuo tumma nainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 15:43

mut olix oikeesti kuolut talkkunaan vai onx niiku sinun omaa sanotustasi .. en muista kenenkään kuoleen laulussa talkkunaan ... mut oikeas elämäs minä pienenä tyttönä ... tai luulin niin, kun tädit kauhoi lisää ja lisää sitä kamaluutta kurkkuuni ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 17:13

No ei todella löydy googlesta kuollutta, joka olisi syönyt talkkunaa.
Minun lapsuudessani oli viili ja talkkuna jokapäiväistä ruokaa.
On minulla nytkin talkkunoita kaapissa, sehän on vanha maalaiskesäruoka.
ei oo vielä kupsauttanut, mutta olenkin valkolainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 21:32

TYTTÖ JA KUOLEMA

Tuonne kurjimpaan kaupungin laitaan
ajoi kuoleman viikatemies
Kun hän sitoi sen ratsunsa aitaan
jo tulleensa perille ties

Oli pirtissä pienoinen väki
äiti vanhus vain tyttärineen
Ja kun kuolema neitosen näki
sanoi sinusta minä morsiamen teen

Neito itkien rukoili vastaan
tuohon kuolemaan katseensa loi
Minä tuvilleko Tuonelan lasten
tänne hetkeks vielä jäädä mun suo

Minun sulhoni katosi itään
verivainoa valkoisen maan
Enkä tiedä minä hänestä mitään
aina unissain hältä terveiset saan

Ja hän lupasi luokseni tulla
koska järvien yllä on jää
Ja kun hän kerran luokseni palaa
niin yhdessä me vietämme häät

Eipä tuu mieleen laulua jossa tukahdutaan talkkunajauhoihin, vaik miten mietin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:43

Eipä tule tuolla vinkillä mitään mieleen.