Kuolemastakin on käytössä monenmoisia ilmauksia, monet aika humoristisiakin. Millaisia sinä olet kuullut?

Tässä pari esimerkkiä:
- Vaihtoi hiippakuntaa
- Sulki kännykkänsä viimeisen kerran

Avainsanat: nimityksiä kuolemalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 14:35

Päästi kylmän pierun

Kysyjän kommentti

Tätäpä en ollut ennen kuullutkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 09:52

Pakko kuin köyhän kuolema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 10:06

-teki tupakkalakon
-lakkas hengittämästä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 10:16

- heitti veivinsä
- askel tuntemattomaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 10:23

kupsahtaa,
siirtyä suuren keskusviraston palvelukseen,
heittää hokkarinsa,
potkaista tyhjää,
heittää lusikka nurkkaan,
siirtyä autuaammille metsästysmaille,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 10:56

mut jos tekee , kuin speden ketsis , et ottaa pallon roikkumaan katosta ja siinä kohtaa , kun alkaa potkaista tyhjää potkaseekin sihen palloon... ei potkasekkaan sit tyhjää ... tämäkin ketsi paljon hauskempi on katsoa töllöstä, kuin minun kertomana , tai minuu se ain on naurattanut sekin..
otti lopputilin (elämästä)
siirtyi taivaan laulukuoroon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 12:50

Nyt tuli kuoppabileet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 13:40

Delata. Heitti lusikat nurkkaan. Potkaisi tyhjää. Muutti kamppeensa taivaan kotiin. Kierähti orrelta.
Kasvaa koiranputkea. Kirjautui ulos. Käänsi nappulat offille. Lähti hiljaisten terassille. Kasvattaa varpaiden välistä päivänkakkaroita. Oikaisi koipensa. Jätti kamppeensa kirpparille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 14:09

Ahneus kasaa, kuolema tasaa.

Parempi kultanen kuolema kuin kituva elämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 14:49

-liittyi Gagarinin porukoihin,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2010 - 17:03

Muutti tuonelan esikartanoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 17:06

Irrota kengistään/töppösistään, delata, futaa tyhjää, stikkaa veivin nurkkaan, bytskaa hiippakuntaa, nytkähtää, kupsahtaa, kolaa, muuttaa monttuun, heittää femmat, heittää tuplaykköset, heittää lusikka nurkkaan, siirtyä manan majoille, siirtyä oikosääristen joukkoon, siirtyä taivaan kotiin, vaihtaa hiippakuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:09

Kuolema on kait helpompi kestää heittämällä huumorin puolelle puhuttaessa siitä.
heittää veivinsä, potkaista tyhjää, muuttaa autuaammille metsästysmaille,delata,kuukahtaa,
kasvaa koiranputkea,horsmaa tai voikukkia.Ottaa kyltti alas, heitää pyyhe kehään,kiiruhtaa nurkan taa,purjehtia eteenpäin, kirjautua ulos.
Kuoleman edessä olemme vakavan asian kanssa tekemisessä, en voisi kuvitella, että rakkaimpien ihmisten kuolemasta heittäsi huulta. Sieltä joitain ilmauksia;saada iäisyyskutsu,lakastunut elämä, kulkea Jordan virran yli, käydä ikuiseen kotiin, mennä rauhaan, hän on pois nukkunut,hän on viimeisellä matkalla ja lähteä manan majoille,liekö tuo Kalevalaa. Kuolla uskossaa Vapahtajaan jne. varsin paljon voi
olla sanontoja.

Lähteet:
googlesta osa ja omasta muistista osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:33

Koitti elokuun viimeinen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 23:42

Muusikot liittyy aina taivaalliseen bändiin ja laulajat kuoroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2010 - 00:39

Lähti jalat edellä.Muutti blaneettaa.Meni paratiisiin.Enkeli nouti.Tuli noutaja ja vei.Lähti sanomatta sanaakaan.Meni matojen valtakuntaan.Meni tuonelaan.Tähtien joukkoon taivaalle.