Kusti polkee

Hei, tiedätte varmaan miten hauskaa on väännellä sanapareja vaihtamalla pari ekaa kirjainta keskenään! Rupesin tässä pohtimaan että onko kyseiselle sananmuuntelulle olemassa jokin "sivistyneempi" nimi... Tarkoitan, esimerkiksi niitä "sekoita kirjaimet niin saat uuden sanan"-juttuja kutsutaan anagrammeiksi, niin onkohan tälle toiminnalle olemassa siis jokin hieno määritystermi. Kiitos jos ymmärsit ja jaksat jopa vastata! :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 21:29

joo se 'hienonpi' termi on ... sanan muunnos ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 21:24

Jos mielikuvitus ei riitä itse keksimään "uusia" sanoja, niin siihen on ohjelma joka tekee sen puolestasi.
www.flipmytext.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 22:03

posti kulkee on minusta sanan muutokset ....= kusti polkee ...
väistin muurin = muistin väärin.... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 23:02

Nyt ei varmaan toimittaja-hytönen tykkää, mutta Matti-Esko Hytönen = Hytti-Esko Matonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 23:50

Kusti polkee, posti kulkee...
Kevyesti polkee vaari, vaarilla on Jaguaari...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 01:04

Esko Aho vai oliko se Asko Eho ?

toivottavasti huomenna ei ole kurja ilma sanoi Irja Kulma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:19

sanasekoitus "Piha on liukas, liha on piukas. Olisi siihen jatkoakin, mutta ei näin aamulla viitsi.
Ymmärsin, että haet uutta nimitysta sanalle anagrammi, niitähän on paljon netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:25

Hellan kulmalla kuivattua velliä ja sillin kulmia juomaksi tuvanalta napsuja. Laitoin kerran n.2600 muunnosta muistaakseni, mutta en viitsi kuormittaa palvelinta enkä napsulaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:29

spoonerismi eli sanakieppi eli sananmuunnos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 18:40

Illalla juodaan hilpeinä kaljaa,
aamulla ollaan kalpeina hiljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:28

... ja posti kulkee. Hyi kattinen.