Viekö iltakahvit sinulta yöunet? Vai oletko niitä, jotka eivät saa nukuttua ilman illalla nautittua kahvikupillista?

Avainsanat: iltakahvit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 21:12

Helppo homma. Pää tyynyyn, silmät kiinni ja nukkumaan. Ei häiritse kahvit ei kotkotukset.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 20:58

minulla ei kahvi vaikuta nukkumiseen,
ihan hyvin voin juoda kupposen juuri ennen maata menoa,
ihan hyvin saan unta vaikka olisin ollut koko päivän (kahvin)puutteessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 21:07

Voi kehveli, kun en juo aamukahviakaan ja silti on yöunet kadoksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 22:08

kyllä vie jos juon iltasella kahvii ..mut siipani taas ei saa unta jos jättää sen kahffe kupposen juomati...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 22:48

Ei vaikuta kahvi yöuniini. välillä tulee herättyä juomaan kupillinen kahvia yölläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 22:56

Olen jostain lukenut tieteellisestä tutkimuksesta, jossa todettiin, että kahvin ensimmäinen vaikutus on väsyttäminen.
Piristävä vaikutus alkaa vähän myöhemmin. Jos alkaa.
Minä ainakin otan usein päivätorkut kahvin päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 23:44

Ei vie, ei ole väliksi vaikka kupin hörppäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:05

En illalla en'ään juo kahvia se täytyy uskoaa.Maito kaakakaota korkeintaan.Olen niin herkkä että vaikuttaa terveyteen.Pitäisi pyrkiä neutraaliin vereen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:16

En juo iltakahvia. Teetä tai kaakaota iltaisin. Mutenkaan en ole kahvilalli vaan sellaiset kolme pientä kuppia päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 07:35

aamuisin juon vahvaa kahvia kupillisen, joka riittää seuraavaan aamuun asti.
mutta enpä ole huomannut kahvin haitallista vaikutusta unensaantiin , vaikka joskus olen juonut illalla kahvia, tosin tosi harvoin.

vieraille kun tarjoan kahvia, laitan puolet vähemmän kahvijauhetta, koska ei edes kohteliaisuuden vuoksi kukaan sitä `myrkkyä´ suostuisi juomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 08:07

Kyllä se vie närästyksen merkeissä. Kofeiiniannoksen saan teestäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 09:55

Ei vie yöunia minulta.On tullut melkein tavaksi juoda iltakahvit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 13:59

Ei todellakaan vie yöunia, säännöllisesti juotu iltakahvit jo vuosia!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 14:58

Silloin aikaisemmin kun join aamusta - iltaan kahvia, ei vaikuttanu yöunen saantiin, mutta nyt viime vuosina kun oon juonu kahvia vain aamulla ja iltapäivällä töissä, niin jos tuon jälkeen viel illemmal joisin, niin unet kaikkoaa... ilmeisesti tällanen tottumus -riippuvuussuhde tuon kahvin kans, jotta miten kehenkin vaikuttaa, jos kokeilee olla ihan suoraan ilman kahvia koko päivän, niin tulee päänsärky, jne.., (kofeiiniriippuvuus) joten vähän kerrallaan vähentämällä kahvinjuontia, niin ei päänsärkyäkään tuu, siksi lopetin sen "ylenmäääräsen" kahvinjuonnin, kun vatsa sano mulle, jotta korventaaa, lopetaaaaaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2010 - 16:39

En juo iltakahvia, sillä se vie ne unet. Saan sitten valvoa aamuun asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:27

Unet kaikkoaa, pitää kauan huhuilla Mattia käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 23:59

Minulta myös unet kauas kaikkoaa,nuorempana saatettiin tirauttaa ns.yökahvit,eikä tuntunut missään.Miten mielellläni hörppäisin iltakahvit,mutta en enää jälkeen 18-19 arvaa tehdä sitä.