Mikä on gerbiilin toinen nimi?

Avainsanat: gerbiili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 21:12

Gerbiili on hyppumyyrä.

Lähteet:
google lyhyesti

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 20:32

Mongolian hyppymyyrä.

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:35

Gerbiili, virallisesti mongoliangerbiili eli mongolianhyppymyyrä (Meriones unguiculatus, tai alasuvun kanssa Meriones (Pallasiomys) unguiculatus) on pieni jyrsijä, joka on kotoisin Aasian kuivilta aroilta. Mongoliangerbiili on suosittu ja helppohoitoinen lemmikkieläin. Gerbiilien elinikä vankeudessa on 3–4 vuotta, mutta luonnossa ne elävät yleensä vain 1-2 vuotta. Lajia käytetään myös koe-eläimenä, ja tiettyihin kokeisiin se sopii paremmin kuin rotta. Nisäkäsnimistötoimikunnan ehdotus lajin uudeksi suomenkieliseksi nimeksi on mongolianjirdi.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Gerbiili

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:49

Hyppymyyräksi sitä olen kuullut kutsuttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 21:13

No tuossa edellä tuli ne tutummat mutta taskukenguruksikin olen kuullut mainittavan.Itselläni on niitä ollut aikojen myötä paljon ja mukavia ovat!Nyt on minihamsteri nimeltään Vilpertti ja kiva kaveri hänkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 08:08

Minikenguruksi myös kansankielellä kutsettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 09:59

Mielestäni olen kuullut että,se olis aavikko rotta.Koska kahdella vanhimmalla lapsellani oli näitä pienenä itsellään lemmikkeinä.Ja heillä oli kirjoja missä luki että se on toiselta nimeltään aavikkorotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2010 - 16:36

Aavikkohiireksi olen taas minä kuullut sanottavan gerbiiliä. Rakkaalla lemmikillä on näemmä monta nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 21:07

Hyppyheikkejä ne meillä aikanaan olivat - tosin tyttöjä joten yhtähyvin olisivat voineet olla hyppyhennoja;):):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:25

Asia on varmasti jo tullut selväksi, joten samaa sanon sitten minäkin.