Mikä on parhainta punaviiniä jota olet maistanut, ja soveltuu ruuan kanssa nautittavaksi?

Avainsanat: punaviini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 17:00

On niin paljon hyviä, että en voi sanoa mikä nyt olisi paras ollut. Nykyisin en voi juoda enää punaviiniä, harmittava takaisku.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 06:20

En sitä parasta ole löytänyt, pidän täyteläisestä punkusta, olen monia maistellut, ja ravintolassa yleensä ruuan kanssa otan talon viiniä, kotiin ostan yleensä uutuuksia ja maistelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:35

Täys seis prosentti juomille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:44

Omissa häissäni. En muista edes merkkiä, mutta muistoissa parasta mitä voi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:48

Ei yhtä parasta ole, hyviä on aika paljon.

Lisätty: 10.05.2010 - 09:51

Italialaisissa Amarone-punaviineissä on huippuviinejä, osaa kannattaa maistella ihan sellaisenaan, on niin mahtavan hyvää. Kaikki Amaronet eivät kuitenkaan ole yhtä hyviä. Paras maistamani (ViiniEXpossa) on varmasti yksi Amarone jonka täydellistä nimeä en muista.

Lisätty: 11.05.2010 - 12:42

Chileläiset viinit ovat ok ruokaviineinä mutta yksi on johon en koske ja se on tuo Cato negro... kutsutaan kissanp...si myös eli halpa nuorison suosima viini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:50

Eräs hyvä on italialainen. Valitettavasti nimi ei jäänyt mieleen kun pikkujouluissa tarjosivat vuosia sitten,mutta pullo in kokonaan etiketin peitossa ,siinta sen Alkossa tunnistaa ja monet Ranskalaiset Bordeaux viinit. Esim. CELLIER YVECOURT en tiedä saako Suomesta. Kuka pitää mitenkin kuivasta.Jälkimmäinen ei kovin kuiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 09:23

jos ei ole kovin kokenut ja 'hienosteleva' viini-expertti, niin merlotrypäleistä tehdyt punaviinit ovat yleensä turvallinen valinta

hyvän laatu/hintasuhteen löytää Chileläisistä merlot punaviineistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 09:49

Niitä on paljon hyviä ja nyt kyllä ei heti tule mieleen nimiä.Paitsi uusi Timantti punaviini yllätävän hyvä maku maistoin nimittäin viikon loppuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 11:29

VV ehtikin jo mainitsemaan Merlot-rypäleet.
Italialaisiakin on näköjään kehuttu, niin suosittelisin kokeilemaan Voga viiniä, joka on kohtuuhintainen kompromissi. Siinä on valikoima eri rypäleitä. www.alko.fi/tuotteet/fi/420007
Minä pidin siitä, vaikka tuotetojen mukaan siinä ei juuri ole käytetty "hienojen" viinien valmistustapoja ja pullo on koristepullo.
Toinen hyvä 70% Merlot ja 30% Shiraz-rypäleistä tehty on etelä-afrikkalainen Sediba. 1,5 litraa Anttilan hintaan 13,99. www.alko.fi/tuotteet/fi/407428
Niitä "hienoja" on tullut maisteltua lähinnä matkoilla, eikä niiden nimiä kukaan muista ja vaikka muistaisikin, niitä ei myydä täällä.
Minusta paras viinin maustaja on hyvä seura ja tunnelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:14

Cato Negro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:53

Paras on vielä edessäpäin?
Hyviä ja täyteläisiä punaviinejä ovat Malbec- rypäleestä valmistetut. Sopivat illanistujaisiin yhtä hyvin kuin ateriankin seuraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 16:10

tykkään espanjalaisista, argentiinalaisista ja chileläisistä punaviineistä.
mikä milloinkin maistuu, ei mitään erityissuosikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 16:19

Kuulun Cato Negroon tykästyneisiin. Se on hyvän makuinen ja kohtuuhintainen ruoka- ja seurusteluviini. Toinen yhtä laadukas ja kohtuuhintainen punaviini on mielestäni Papitin mainitsema Etelä-Afrikkalainen Sediba. Kaliista punaviineistä en osaa kertoa suosikkiani lainkaan. Olen niitä suomalaisia joilla kyseisten juomien maisteluun ei ole ollut mahdollisuuksia niin usein, että niistä olisi noussut jokin suosikiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 16:48

Tykkään Chileläisistä punaviineistä.Pullon kyljessä pitää olla sana Merlot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:28

Espanjalaisessa pihviravintolassa olen kerran juonut todella samettista ja täyteläistä viiniä. Nimeä en kyllä enää muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:31

En ole punaviinin ystävä..että ei ole suosikkia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:59

Ei ole tiettyä suosikkia mutta Etelä-Afrikkalaiset ja Chileläiset punaviinit ovat mielestäni parhaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 20:55

En ole viinien asiantuntija, mutta sen tiedän että punaviiniä en voi juoda ollenkaan.