Hallitsetko ravun syönnin taidon?

Avainsanat: rapu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 07:52

En ole syönyt, menin aikoinaan ulos, kun niitä keitettiinkin. En syö edes katkarapuja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 06:15

Kyllä minä osaan rapuja oikeaoppisesti syödä, ja hyvää on, olen keski-suomessa niitä jopa pyytänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 07:02

jo vain se on täytynyt osata ja monelle turistille opettaakkin. etteivät ole syöneet kuorineen paahtoleivän väliin laitettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:28

Jo vain ja hyviä ovat. Jos syö paljon voi tulla pää kipeäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 09:38

kyllähän se siinä menee, kaikki ravut katkoista hummeriin,
on joutunut vähän harjoittelemaankin,
kovimmalle taisi ottaa ensimmäiset painit kunnon taskurapujen kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 09:54

Kyllä osaan syödä rapuja ja niitä kyllä pystyy syömään.Eli onnistuu ravun syönti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 10:32

Kyllä vaan. Meillä on maalla rapuaikaan aina jonkin perheen kanssa vuorotellen rapukestit. Ruotsissa opiskeluaikana tutustuin eka kerran rapuihin, niitä siellä olin myös pyydystelemässä kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2010 - 10:56

Hyvin sujui sen ainoan kerran kun niitä Sokoksen yläkerrassa olevassa ravintolassa söin. Nimestä en ole varma. Olisikohan ollut Vaakuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:18

Meillä on perinteenä syödä rapuja ravustuskauden alettus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:27

Tavallinen ja hummeri menevät kyllä.
Katkaravun syömiseen sain kerran työkalun. Ohuen rautalangan päähän taivutettu n. 5mm. pyöreä lenkki. Sillä katkan syöminen sujui kätevästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:40

Hummeri kyllä maistuu, mutta ravut jäävät minulta rauhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:40

Kyllä, kaikenlaisten. Perhellämme ja muutamilla ystävillämme on tapana ainakin kerran vuodessa laittaa itsellemme maukas rapuateria ja istua syömään tätä herkkua kaikessa rauhassa pitemmän ajan. Tämä tapa sai alkunsa jo vuosia sitten ukkoni suvun omistaman pikku joen alkaessa monen ravuttoman vuotensa jälkeen taas kelvata saksiniekoille ja meidän herkkusuiden päästessä näin uudelleen ravunpyyntipuuhiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:49

Kyllä rapujen syöti onnistuu..ja on ihan hyviä..aika arvokkaita kylläkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 21:01

En osaa rapujen kanssa näpertelyä ja ajatus, että ne heitetään elävinä kiehuvaan veteen, tuntuu kauhealta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 20:53

Syönnin taidan, mutta siihen se sitten jääkin. Keitto ja kuoriminen ovat ihan hebreaa.