Millainen asu on shaketti, ja milloin sitä käytetään?

Avainsanat: shaketti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 07:49

Shaketti on miesten päiväjuhlapuku.Se sopii käytettäväksi ennen klo 18.00.
Häissä se on juhlapuku. Shakettiin kuulu kaareva liepeinen takaa pitkä takki.
Takin on ulottuttava polviin saakka.Mustan takin kanssa käytetään musta harmaa raidallisia housuja.
Ja paita jos on mitä variä tahansa, kaulus on valkoinen.Hautajaisissa käytetääm mustaa
solmiota ja mustaa liiviä. Jos takki on harmaa on housujen oltava myös harmaat.

Lähteet:
google typistettynä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 06:25

Miesten päiväjuhla puku jota käytetään ennen klo 18.00 ja sulhaset nykyään sitä käyttävät kun avioliittoon menevät .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 07:07

Shaketti on miehen päiväjuhlapuku ja erityisesti häissä käytetty juhlapuku. Se sopii käytettäväksi kaikissa ennen kello 18 pidettävissä juhlatilaisuuksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:19

Sakettia käytetään miehen hääasuna tai päiväjuhlapukuna ennen klo 18. Takin väri on harmaa tai musta, housut ovat mustaharmaaraitaiset. Puvun kanssa käytetään harmaata solmiota tai huivimaista plastronia.

Lähteet:
www.turotailor.fi/www/fi/puk...aketti.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 10:30

Shaketti = miesten päiväkäyttöön tarkoitettu juhla-asu, vihkiäisissä käytetty mm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:23

Shaketti on miesten juhla-asu päiväkäyttöön. Käytetään hienoissa tilaisuuksissa, kuten häät. Maksaa maltaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 13:04

Shaketti on miehen päiväjuhlapuku ja erityisesti häissä käytetty juhlapuku. Se sopii käytettäväksi kaikissa ennen kello 18 pidettävissä juhlatilaisuuksissa. Hautajaisissa shaketin kanssa käytetään mustaa liiviä ja mustaa solmiota.

Frakki on suurten juhlien asu ja se on aina musta tai yönsininen. Frakin voi korvata ainoastaan mustalla puvulla. Frakin ja mustan puvun kanssa voidaan käyttää pieniä kunniamerkkejä ellei toisin määrätä. Tasavallan presidentin itsenäisyyspäivän juhla on tasavallan arvokkain tilaisuus, jossa käytetään isoja kunniamerkkejä. Frakin kanssa käytetään aina valkoisia liivejä, paitsi akateemisissa päivätilaisuuksissa, jolloin on käytössä mustat liivit. Solmuke on aina valkoinen. Tummaa solmuketta käyttävät ainoastaan hovimestarit.

Smokkia voi käyttää häissä mutta ei itsenäisyysjuhlien kaltaisissa suurissa ja arvokkaissa tilaisuuksissa. Smokki on intiimi iltapuku, johon sopii musta tai yönsininen materiaali, mutta jota teetetään usein myös hyvinkin värikkäistä materiaaleista. Smokin juhlavuutta lisäävät silkkiset kauluskäänteet, erikoisvalmisteinen paita, joka vaatii solmukkeen, sekä leveä silkkivyö tai liivit. Amerikkalaiset nimittävät smokkia ´tuxedoksi´. Leveä vyö on nimeltään ´cummerbund´ ja tavallisen rusetin sijaan voidaan smokin kanssa käyttää irtonaisempaa ´plastron´-solmuketta. Smokkia käytetään yleensä kello 18 jälkeen.

Edellä tulikin varsin tyhjentävästi shaketti. Tässä vähän vertailua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 18:56

Miesten päiväjuhlapuku..niinkuin edelliset ovat jo vastanneet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 20:51

Tuollainen:
www.vaatturiliitto.fi/pukeut...ketti.html

Lähteet:
wiki