Kärsiikö koira siitä, että on perheessä, jossa tupakoidaan?

Vai tuleeko siitä yhtä tottunut kuin isännästään tai emännästään, että hajua ei itse huomaa?

Avainsanat: koira hajuaisti tupakointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.05.2010 - 11:39

Kärsii varmasti. Ja vieläkö nykyään joku polttaa kotona sisätiloissa?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 11:33

Uskon, että kärsii. Tupakansavu on luonnoton haju ja koiran herkälle hajuaistille vielä piinaavampi kuin ihmiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:14

Uskon kyllä, että jopa koira voi tulla riippuvaiseksi nikotiinista. Tuolla tupakanhajulla saattaa olla kielteisiä vaikutuksia koiran muuten hyvälle hajuaistille. Joskus se sattuu, mutta kaikkeen tottuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:20

Kyllä se koira siitä kärsii, onhan se passiivinen tupakoitsija siinä taloudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:22

Luulisin,että kauemmin on sisätiloissa maailmassa poltettu kuin oltu polttamatta...?Vaan kyllä itsekin ulkona sauhuttelen norttini.En usko,että koirat siitä nyt kärsiikään kun sen verran alhaalla(lattialla) oleskelevat mutta jos on oikein korkea koira (150-200cm)niin kyllähän savu niissä korkeuksissa leijuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:27

Kyllä, jokainen joka hengittää kärsii siitä, itse en ole polttanut koskaan ja onneksi meidän taloyhtiöössä
on tupakointikielto, ei saa parvekkeellakaan tupakoida. Olen siitä mielissäni, mutta kotielänten
pitokin on kielletty. Ei ole jupinaa kuulunut,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:38

Saattaa tottuakin.
Tunnen kaverin joka polttaa ketjussa ja hänellä on koira usein sisällä hyvin sankassa savussa. Minä en pysty siellä kauaa olemaan, mutta koira ei ole millänsäkään. Metsästyskoira vielä. Mahtaneeko haistaa riistan niin hyvin, kuin puhtaassa ilmassa elänyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 13:15

Fiina-koirani on "nättinokka", huushollissamme ei polteta (en polta eikä avomiehenikään),
mutta jos sisällä on joku ruoankäry, tai ulkona autonkäry tms, Fiina aivastelee aivan tolkuttomasti.
mahdollisesti voisi ärsyttää myös tupakansavukin, eipä olla kokeiltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 13:51

Kärsii tietenkin. Ei kai kukaan enää tänä päivänä polttele sisätiloissa??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 14:08

Kaikki mikä on ei kuuluvaa eläimelle niikuin ihmisellekkin.Ei voi sanoa terveeliseksi.Onhan se tutkittua tietoa että vahingoittaa ihmistä, miksi ei siis herkempiäkin hajuaisteja .Koiralla monin kerroin herkemmät aistit.Haju ainakin on mahtava tupakassa.Haisee kauas asti .Pinttynyt haju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 16:43

Ei tupakka ole hyväksi koirallekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 21:05

Tottakai kärsii,sillä kaikkihan siitä kärsivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 23:11

Koiran hajuaisti on monisatakertaine ihmisen hajuaistiin verrattuna. Siis miksei se kärsisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 00:36

Koiralla on hyvä hajuaisti. Mutta harvoin sitä sisätiloissa tupakoidaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 04:45

Ainakin oma koira hakeutuu kauemmas ihmisistä, jotka polttavat ihan ulkosalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 10:41

Ukosn että kärsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 12:30

Kai se sitä savua joutuu hengittämään yhtälailla kuin kanssaihmisetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 19:05

Kyllä kärsii..koiralla todella hyvä hajuaisti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 14:34

Totta kai joten kaikki kärsii huoneisto, lapset, eläimet ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 20:36

En ole vielä yhdenkään koiran huomannut köhivän tai muuten voivan huonosti niissä perheissä joissa on tupakoitu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 21:04

Ihan varmasti kärsii!!!