Lapsuusmuistojen siivittämänä toivotan lainatuin lausein Onnea kaikille Äideille.

Maan päällä paikka yksi on niin pyhä armas verraton mi tarjoo lemmen turvaisan ja kätkee onnen kalleimman.
Vain sydän äidin tunnet sen näin hellä on ja lämpöinen, se riemuitsee sun riemustas ja tuntee huolta tuskias.
Kun ihmismielet vaikenee kun kiitos kaikuu vaikenee, kun poljetaan ja moititaan jäät yksin yöhön unholaan.
On paikka missä lohdun saan sua sydän äidin rakastaa
voit hellään helmaan painaa pään ja itket murheen lientymään.
Pois moni kaunis mennyt on. Sä kauan tunsit kaipion muun korvas aika minkä vei
sydäntä äidin konsaan ei.

Lisätty: 09.05.2010 - 11:11

www.youtube.com/watch?v=vjxLndcgVvE

Avainsanat: Äidin sydän.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 17:09

oi miten herkistyin... tuota lauloin omalle äidilleni ijät ja ajat .. nyt lauloin sen hiljaa mielessäni hautausmaalla ..mutta oikein hyvät äipänpäivän jatkot sinulle , kuin muillekin äideille :)

Kysyjän kommentti

Kiitos, oma kasvattiäitinikin on lähtenyt parempaan paikkaan vuonna 1974. Vain kaunis muisto seuranain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 11:13

Kaunis on laulu ja kauniit on ajatukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:26

On kaunis teksti, pitää oikein pienet kyyneleet silmänurkasta pyyhkiä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:28

Ensimmäinen äitienpäivä ilman omaa äitiäni. Lapsuudestani muistan laulun, jonka liitän tähän äitienpäivään.

Äiti pieni orvokit kukkahan jo saa,
niin kauniina ne jälleen kukoistaa,
taivaan sini niiden kait värjää kukinnon,
äiti pieni hymyä, jo kevät tullut on.
Jos sä äiti pieni, hetken oottelet,
orvokit saat multa kauniin siniset.
Äiti kukat ottaa ja kiittäin suukon suo,
tyttärelle joka kevään viestin hälle tuo."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.05.2010 - 11:42

Kiitos kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:24

Kiitos Ida. Ala- ja kansakoulu aikaan pidettiin vielä äitienpäivää.
opeteltiin tuo laulu, joka sitten kuorossa laulettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 16:12

Kiitos ja hyvää äitienpäivää myös sinulle Ida!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 17:22

Samoin kaikille teille äideille toivotan onnea... näin kolmen, nyt jo aikuisten pojan äitinä, kyllä äityis, äitinä oleminen ja lasten kasvattaminen aikuiseksi asti on tosissaan vaativa tehtävä, joten ihanaa et yhtenä päivänä edes muistetaan äitejä:
www.youtube.com/watch?v=X81QZb4QpeM

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 00:34

Kaunis kiitos!