Lapsettomien lauantai, viettikö sitä kukaan?

Tahaton lapsettomuus koskettaa noin 100000 suomalaista.Äitiyden korostaminen muistuttaa lapsettomia heidän toteutumattomista unelmistaan. Vuodesta 1994 lähtien on äitienpäivää edeltävänä lauantaina vietetty lapsettomien omaa päivää.
( itselläni ei ole lapsia. )

Avainsanat: vanhemmuus lapset lapsettomat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 23:09

no enpä ole tiennyt

ja kun ne valkovuokot meni jo äideille, niin lähetän nyt jälkikäteen kaikille lapsettomille nuo sinivuokot pihannurkasta

www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 10:25

En viettänyt, vaikka lapsia ei olekaan. On kaksi poikaa.
Tytöt on lapsia ja pojat on poikia (uskoisin näin olevan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 10:48

Eipä tullut vietettyä sen enempää kuin syksyistä isänpäivääkään.
Kumpaakaan ei tarvitse viettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 10:52

Ja taas tuli uutta tietoa. En muista kuulleenikaan tuollaisesta lauantaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:04

Minä olen ollut tietoinen tuosta päivästä ja joskus kun noita pikkuihmisiä hoitaa niin on pieni ajatus mielessä käynyt että olisinpa lapseton. Käy tämä mammailu välillä voimille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:40

En ole kuullut aiemmin lapsettomien lauantaista. Lapsettomille varmasti koskettava päivä. Tuskallista äitien- ja isänpäivien vietto on myös niille lapsille, jotka ovat menettäneet vanhempansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:13

Näitä äitien,isien enojen, lapsettomien, pappojen ja kaikkien muidenkin pitäisi ymmärtää,että JOKAINEN päivä on meidän kaikkien...Niin ihmisten kuin eläintenkin.Kauppiaat yms.näistä vain hykertelee käsiään...Itselläni on lapsia ja lapsenlapsia mutta monta yötä olen miettinyt heidän eloaan ja saanut harmaita hiuksia mutta minkäs teet?Elämä vaan on semmoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:17

ajattelin juuri aamulla niitä syliä, joissa ei ole lapsia.
Hyvä, että semmoinen päivä on olemassa, siitä ei ole paljon puhuttu.
se on monille tragedia, josta ei voi puhua, eikä liputeta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 16:10

Hengessä elin mukana mm.lukemalla parikin laajaa artikkelia aiheesta. Itselläni on lapsi, jonka saaminen ei suinkaan ollut itsestäänselvyys aikanaan. Lisäksi tuttavapiirissäni on tahattomasti lapsettomia pareja. Olen vilpittömästi surullinen ja pahoillani kaikkein heidän puolestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 17:05

luin kans artikkelit ja mietin, et jos ei omia saa ja haluaa antaa rakkautta ja vakaan kodin , niin suomessakin on lapsia vailla hellyyttä ja rakkautta ... vaikka vain viikonloppu äippäksi ja isäksi .. näistäkin äideistä ja isistä on huutava pula ... jotta uskoisin , et kaikkilla tai melkein kailla kunnollisislla kansalaisilla on mahdollisuus äitiyteen ja isyyteen, mutta kunnioitan syvästi myöskin niitäkin , jotka eivät välttämäti haluakaan lapsia .. jostain syystä ja niitä löytyy meidänkin lähipiiristä muutamia .. se valinta on ihan heidän oma asiansa ja näissä tapauksissa kyse ei ole etteikös sais lapsia .. on kyse valinnasta ettei vaan halua ... ja sekin on ihan kunnioittoitettavaa ... minun mielestäni .. :)