Kuinka pääsen eroon pelosta?

Minulla oli virtsarakon tulehdus n. puolitoista vuotta sitten ja sen jälkeen olen pelännyt tautia enmmän kuin mitään. Sain sen ollessamme lomamatkalla Rhodoksella ja jouduin sietämään tautia ilman mitään hoitokeinoja muutaman päivän. Se oli yhtä helvettiä. Tultuamme kotiin soitin terveyskeskukseen ja he antoivat minulle ainoastaan puhelimen välityksellä reseptilääkkeen. Olen viettänyt monta unetonta yötä peläten että minulla saattaisi olla tauti uudelleen. Mitä minä teen? Tämä pelko raastaa minua kappaleiksi. Olen vasta 16 vuotias! Apua!

Avainsanat: virtsarakon tulehdus pelko traumat apua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 07:47

Keskustele terveydenhoitoalan ammattilaisen kanssa asiasta, ehkäpä sillätavoin pääset eroon peloistasi.

Virtsatietulehdukset (virtsatieinfektiot) kuuluvat yleisimpiin infektioihin, ja niitä todetaan Suomessa vuosittain muutamia satoja tuhansia.
www.poliklinikka.fi/?page=97...53592&

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 06:13

Voi sinua pientä kulkijaa, ei sitä tarvitse pelätä, eihän se ole edes vaarallinen tauti.
Jos oireita alkaa tulla, mene heti lääkäriin ja varmasti saat lääkekuurin siihen, joka
tehoaa. Ei edes näytteenotto satu. Kyllä sitä paljon on varsinkin naisilla.Olethan saanut
lääkekuurin jo, tauti ei ole uusiessaan vaarallinen, kun sen hoitaa alussa.
Oireet ovat sen verran hyvät, että tunnistat ne. Heitä pelot nurkkaan.
Mokoman takia ei kannata vielä repiä itseään kappaleiksi.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 08:01

Ne on naisten yleisempiä oireita, tosin kovin kivuliaita.Kehottaisin ottamaan yhteyttä lääkäriin .Varaa aika terveyskeskuksesta ja selvitä puhelimessa oma ajatusmaailma, tilateestasi .Rohkaise itsesi ja saat apua pian.Tekeevät kokeet ja sillä varmistut.Aika usein ei lähde ensimmäisillä lääkkeillä pois vaan joutuu syömään toisen.ja niin kauan kun siltä tuntuu, täytyy olla yhteydessä terveyskeskukseen.
Se saattaa pitkittyään ja hoitamattomana ,tuhota munuaiset.Rohkeasti hoitamaan itseä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 08:15

Sinun olisi matkallakin täytynyt mennä lääkäriin.
Täällä se on helppoa. Puhelinsoitto ja asia etenee. Jos tk:n ei pääse heti, niin ei se yksityinenkään konkurssiin vie. Pääasia on, että hoidat itsesi kuntoon, jos jotain vaivaa on. Turha sinun on pelätä, koska tuskin enää päästät käymään samoin kuin Rodoksella. Kerro pelostasi lääkärille, kun olet vastaanotolla, niin hän kyllä osaa rauhoittaa mielesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 09:55

Ei naiset yleensä tuosta vaivasta helpolla pääse eroon. On sellaisia asioita, jotka tulevat ja menevät. Olen kuullut monen äidin suusta, että ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen tuokin ongelma on poistunut. Mene ja tiedä on tuokaan totta.

Vointeja ja Heippa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 10:47

On olemassa estolääkityksiä ja luonnontuotteita kuten esim. tuossa linkissä:
www.fennonatura.fi/documents...00x210.pdf

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:58

Turha pelätä. Tauti on kivulias, mutta helposti hoidettavissa. Idan linkissä on paljon hyvää tietoa. Lisäksi kuulemma riittävä veden juominen pitää tautia loitolla. Itselläni oli ikäisenäsi kerran virtsatietulehdus, joka hoidettiin antibiooteilla, eikä sen jälkeen ole vaivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 13:54

Voi yhden kerran. Mene ystävä hyvä ensitilassa lääkäriin.Minkään sairauden kanssa ei saa vaan arvuutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 23:56

Totta, turha pelätä liikaa, mutta on hyvä mennä lääkäriin ja hommata resepti. Mulla oli Malawissa paha virtsatie-infektio ja sain siihen kuurin ja se helpotti, mutta sen jälkeen on ollu sellasta kipua ikäänku olis tulehdus tulossa.. On hyvä muistaa juoda reilusti ja nimenomaa jotku happamat juomat auttaa, kuten karpalo ja puolukka, mutta ei jos tulehdus kerkee äityä pahaks. Ja sitten noista luonnontuote- kaupoista voi saada jotai karpalovalmisteisia kapseleita ja sit tabletteja, jotka auttaa pitämään "paikat" happamina. Mutta kantsii käydä lääkäris jos pelottaa, ettei pääse sitten yltymään pahaks ja ettei mee munuaisiin. Mutta ei kande pelkää liikaa. Tää on ihan tavallinen tauti naisilla. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 00:25

Olen kuullut että karpalo mehun juonti auttaa vaivaan, ja jopa ennalta ehkäisee tulehduksen tuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:17

Vaiva on pahimmillaan hankala mutta lääkäriin vaan. Tuota vaivaa aika monella naisella, se täytyy ehdottomasti hoitaa. kyllä Rodoksellakin lääkäri osaa sen hoitaa eli määrätä lääkkeet.