Jos Aatamilla oli omena, niin miten se voi olla kurkussa?

Avainsanat: kurkku omena aatami

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 03:34

Eeva antoi Aatamille hyvän- ja pahantiedon puusta "käyneen omenan" siellä paratiisissä ja siitä tuli viinahissi !
Ai jai ja se oli kirottu teko.
Paratiisin poikia oltais
jos Aatami ei häissään
ollut ois päissään!

Kysyjän kommentti

Näin se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 23:13

Eihän sillä kurkussa ollut omenaa...se halasi vaan Eevaa ja luuli että oli kurkussa omena..kun meinas tukehtua ihanasta tunteesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 00:11

kaikkien meidän Aatamien kurkussa on ...

(Aataminomena (lat. pomum Adami) tarkoittaa miehen ulkonevaa kilpirustoa, Aataminomena kehittyy murrosiässä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 02:01

Aataminomenahan sieltä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 06:27

No nyt tuli uutta tietoa, miehillä vain aataminomena. En ole koskaan sitä ajatellut.
Muistan kun opettajani kysyi miten kirjoitetaan aataminomena.
Ja minä reipaana vastasin, että kurkussa oleva aataminomena
pienellä kirjaimella, mutta jos kysymys onkin omenasta Aatamin kädessa,
niin isolla siis Aatamin omena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 10:38

Aatamilla meni omenanpala kurkkuun kun viehkoa Eevaa sillä silmällä katseli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 11:53

Aatamilla taisi mennä omena ns. väärään kurkkuun, kun joutui lähtemään paratiisista. Ja siellä se sitten on muistuttamassa menneistä ajoista vielä tänäkin päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:28

Mistähän kirjasta noita"omenoita"aina esille tuleekin...?Ei ainakaan suomalaisista kirkkoraamatuista löydy sanaakan mainintaa omenasta...;-).Jos se hedelmä olisi niin ennemmin viikunapuun tms.hedelmä.

Lähteet:
Raamattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 16:25

Aatami tajunsa tekonsa seuraukset, kun sortui Eevan tarjoamaan omenaan ja niin omenanpala juuttui kurkkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 18:16

Eeva kurkutti Aaatamia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 10:17

Eeva tarjosi Aatamille omenan jonka Aatami söi.,muuta en tiedä.