Mitä mieltä sanasta(avio)siippa?itse karsastan sitä.

Avainsanat: siippa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 16:02

Tuo lienee johdettu sanasta (avio)riippa. Minullakaan ei ole senlaatuista tunnetta. Huonosti valittu sanayhdistelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 16:11

Vanha sanonta puolisosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 16:38

siippa kait vanha sana,mutta mikä vika puolisossa on?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 17:19

No siippa on yhtä kummallinen sana kuin leski. Minä karsastan sitä sanaa yli kaiken..
Ennen aviosiippa tai avosiippa, kuin avoleski tai avioleski.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 17:59

omasta mielestäni on luontevampaa sanoa vaikka muija/äijä jos ei halua tai tarvitse olla niin muodollinen että sanoo aviopuoliso

tätä siippa-asiaa ihmeteltiin napsussa ainakin kerran aikaisemminkin, sieltä kopsasin allaolevan vastauksen :
___________

niinhän meitä avioukkoja usein kutsutaan, mutta

"Suomessa tavattavia siippojen heimoon kuuluvia lepakoita ovat:
Isolepakko, Isoviiksisiippa, Kimolepakko, Korvayökkö, Pikkulepakko, Pohjanlepakko, Ripsisiippa, Vesisiippa, Viiksisiippa, Lampisiippa ja Vaivaislepakko."

mitäs siihen sanotte?

_________

viiksisiippa : fi.wikipedia.org/wiki/Viiksisiippa

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/7034

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 19:54

Minusta on ainakin paljon mukavampaa sanoa aviosiippa...kun virallisesti aviomies..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 20:04

Ei kiva sana .Sanon etunimellä ja puolisoni.Kaikki on vapaassa käytössä.Toinen tykkää tyttärestä ,toinen äitistä.Jokainen käyttää mikä tuntuu hyvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 20:11

Kyllä se huumorimielessä on ihan ok.Vakavasti puhuttaessa kuulostaa hiukka oudolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 03:50

No ei ole ihan niitä kauniimpia sanoja, enkä käytä tuota nimitystä. Meillä täällä kun tavataan näisväkeä kutsua emänniksi, ja minusta sekin on sana josta nousee karvat pystyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 09:30

Tässä eräs siippa vaihtoehto:
fi.wikipedia.org/wiki/Viiksisiippa

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:24

Vieraille sanon mieheni ja tuttujen kanssa jutellessa käytetään etunimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 00:00

mä oon niin huono näissä sanoissa. suomenkieli on jääny vähemmälle kai?? en tiedä millä nimillä ketäkin aina kutsua. kuka on siis aviosiippa?