Ken keitetyn paistaa se makean maistaa. Ken paistetun keittää hän henkensä heittää. Onkohan tämä totta?

Avainsanat: keitetty paistettu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 14:50

Sen tiedän, että ken keitetyn paistaa se makian maistaa. Itse ostan kesäisin tuoretta grillikylkeä ja keitän mausteliemessä kypsäksi ja sitten vaan grilliin vähän väriä saamaan. Voi, että on hyvää...nam.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 13:35

En ole vielä henkeä heittänyt .Vaikka olenkin paistetun keittänyt, aika useasti eläissäni.Jos teen lihasta soosia.Täytyy vähän värittää paistamalla.Eihän se ole terveellistä mutta antaa kauniin värin.
Mikä täällä enään niin terveellistä .Yks kalan kasvattakin kuoli kun söi jokapäivä savukalaa.Hän valmisti myytäväksi .Sanoivat että savu vei miehen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 13:51

Ei totisesti ole totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 14:12

Veteliläinen tai murteella vetelisä tunnetttu sanonta on:Joka keitetyn paistaa se makian maistaa.
Selitys on, että aika lyhythän se matka on,jonka ruoka makuja aistivan kielen ohi kulkee.

Nurmoolainen sanonta on:ja joka paistetun keittää se menköhön heittää.
tarkoittaneeko, tuo kun sioille on syötetty ennen joulua Hesarin sivuja ja olis siihen Maaseudun Tulevaisuuskin riittänyt.
Totta tai tarua, ota selvä.

Lähteet:
googlea ristiin rastiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 15:28

nälkäiselle kaikki on makiaa ja kaikilta se henki lähtee aikanaan,
ruuan valmistustavoilla on loppujen lopuksi siihen hyvin vähäinen vaikutus

kansanviisauksissa ja sanonnoissa on aina hippunen totuuttakin (so. kokemusperäistä tietoa) mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 16:14

pätee ainakin paistetuissa perunoissa,
makealta maistuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 20:11

Tänään paitoin broilerin suikaleita...ja oli jäljellä keitettyjä riisiä missä oli vihanneksia seassa...eli heitin nämä riisit sitten paisinpannulle ja paistoin..oli tosi maukasta,kun oli ne broilerin suikaleet mukana..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 03:57

Ei, ei, ei, tänäänkin ollaan syöty vaikka mitä paistettua ja makeaa. Ja hengissä ollaan, ei uskota moiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 09:23

Outo sanonta minulle tuo. Eilen tuli todistettua, että keitetty peruna oltuaan mikrossa viisi minuuttia, muuttuu maukkaaksi uuniperunaksi.