Seniori, vanhus vai ikinen, mitä nimeä Sinä haluaisit käyttää?

Olen jo pitkään ihmetellyt keskustelua, kolmannen elämän vaiheen nimityksestä.
Ehdota.

Avainsanat: vanhus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 21:26

Ikää vaan tulee ja askel ehkä pikkuisen lyhentynyt...mutta kulkee vaan pikkuisen hitaammin..mutta meno päällä jatkuvasti...voimia vielä riittää kulkemiseen..

Kysyjän kommentti

kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 09:16

Eihän se mitään senkummempia nimityksiä tarvitse.Iäkäs ihminen on omalla nimellä kaikkein paras.Meidä mamma ja pappa oli loppuun asti verneri ja hilma.Ynnä lempi nimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 09:38

Samaa mieltä kuin bongari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 10:46

nimittelemättä paras, eikä nyt missään nimessä ikinen (mielleyhtymä , hikinen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 11:10

oma nimi paras nimi,ikinen-en ole koskaan kuullut edes.Seniori-kuulostaa ihan ok,yhdessä monivitamiinivalmisteessa olen siihen törmännyt,sitäpaitsi ihan kansainvälinen nimitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 13:59

Ei nimi miestä pahenna. Nimitelkööt miten haluavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2010 - 14:19

Vanhus mikä vanhus. Minulle kelpaa se nimitys oikein hyvin kunhan nyt ensin tulen vanhaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 16:03

Vanhus en suostu olemaan, vaikka olenkin vanhuuseläkkeellä. Isoäiti ole kahdelle lapsenlapselleni. Etunimellä mini kutsuvat edelleenkin läheiset. Vastakohtana työikäiselle olen eläkeläinen, se on ihan sopiva ilmaisu silloin, kun erottelua työsskäyvistä tarvitaan. En eläkeläisenä katso kuuluvani sen enmpää mihinkään tiettyyn kastiin sen enmpää kuin töissäkään ollessani. Ainoastaan ammattini loi tietynlaisen kehyksen tai ryhmän, johon katsoin kuuluvani. Meitä eläkeläisiä on niin monenlaisia, että turhaa meitä on yrittää niputtaa yhteen. Minä en ainakaan suostu minkää nipun sisälle, sen verran yksilöllistä ja erilaista elämää vietän. Sanokaa minua vaikka ex-patriootiksi, sillä en edes asu koko vuotta Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 17:41

parempi olla karsinoimatta ja nimittelemättä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2010 - 21:50

En ole enää keski-ikäinen, en vielä vanhuskaan, vaan olen kauan elänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 04:21

Yritän välttää nimittelyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:34

Vältän ihmisten "lokerointia" ja niin myös tässä asiassa.