Mitä mieltä olet tuhkapilvestä + sen aiheuttamista haitoista ?

Onko kenties vaikuttanut omiin, tai tuttaviesi matkoihin ?

Avainsanat: tuhkapilvi islanti matkailu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 21:07

Tuhkapilvestä ei mitään mieltä,voimattomana odottelin tietoja Helsingistä ollessani etelä-Ranskassa,kaksi lippua jatkolentoineen kirjoitettiin uusiksi,sitten vakuutettiin kaiken olevan OK,kun CDG(Paris)aukesi,mutta juutuin sinne vrk ajaksi,joten lensin ekalla mahdollisella Arlandaan ja aamulla hyppäsin laivaan.Mun oma kotimatka viivästyi viikolla,mutta ei auta itku markkinoilla.Kuulin ja näin montaa kohtaloa odotellessa,mutta kaikista eniten ihailutti idän matkalaisten(siis tosi kauas itään) tyyni odotus,vaikka kaikki reititykset menivät moneen otteeseen uusiksi,heillä aina sama luottavaisen tyyni ystävällinen ilme.

Lisätty: 07.05.2010 - 23:19

Niinpä,luonnon voimat on hurjia,eipä enää ota kaikkea itsestäänselvyytenä.Opettavaista monella kohtaa.Tulipa presidenttimmekin nöyrästi laivalla juu(Ahtisaari+Halonen).
Samaan aikaan muuten oli Ranskassa rautateiden SNCFn lakkotilanteita elikkä lento-ja rautatieasemat aivan kaaoksessa.
Mutta annan kaiken kunnian lentoasemien henkilökunnalle,he tekivät kaikkensa saadakseen matkustajille yhteyksiä ja lentoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 21:35

Kiva kuulla Pate T Sinun palautteestasi tuhkapilven aiheuttaman matkan hidastusen ja monimutkaisen
järjestelyn tuloksesta. Et ole ainaakaan kovin suuttunut. Ja minökin mitä olen tuuttaviltani kuullut, ensin se oli järkytys, mutta sitten , kun alettiin keinoja keksiä kotiinpäin,se oli suunnittelua puoleen ja toiseen.
Mutta hymyhuulisia ihmisiä tuli ulkomailta kotiin kuka milläkin keinolla, ehkä se tulivuoren purkaus
jo hillitsi pahemmat kiukut. Luonnonvoima on sellainen, että ihminen on pieni sen edessä.
Niin ne kuninkaallisetkin, kuin rahvas" oli saarrettuna.

Lisätty: 07.05.2010 - 21:40

Kuninkaallisilla viittaaan lähinnä Tanskan Margaretin syntymäpäiväjuhliin ja mahtuihan sinne surujuhlakin Puolassa ja rahvaalla tarkoitan meitä tavallisia kansalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2010 - 21:57

Minun ystävättäreni 60-vuotis -juhlamatka jäi tekemättä sen tuhkan takia. Paljon aiheutti kun piti perua ja järjestellä uudelleen muita asioita sen takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 22:10

Omiin matkoihin ei kyllä ole vaikuttannu...Kyllä monella ihmisellä jäi matkat tekemättä...tuli paljon pettymyksiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 22:29

Sisarieni viikko Portugalissa vaihtui päivän kävelyyn Tallinnassa ja rahaa säästyi.
Kasvuhuone ilmiö siirtyy kun koneet pysyy maassa ja tuhkapilvi estää auringon liialliset tuhot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 23:04

luonto tekee tepposiaan lupaa kyselemättä, minulle tästä tuhkakuurista seurasi pikkasen uudelleenjärjestelyjä kevään ohjelmaan, mutta luppopäivät sain vietellä kotimaisemissa niin ettei isommasti haitannut

kummipoika menetti yhden pitkän viikonlopun Pariisissa kun ei päässyt lähtemään palkintomatkalleen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 02:09

Jalkahoitolan tyttö päivän myöhässä. Hoiti kuitenkin suraavana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 07:26

Eipä noille luonnon suurille tapahtumille mahda mitään. Siellä yleensä on suuret voimat kyseessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 07:40

Itse kun lentelen matalalentoa niin ei mitään haittaa.Saisi pöllyytellä enemmänkin tuhkaa niin ilmakerrokset puhdistuisi vaikka ei se maailmaa taitaisi pelastaakaan...

Lähteet:
Huvilennot ja ihmisen itsekyys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 09:11

legendaarista - eli shit happens. näille kun ei voi mitään. mun elämää ei ole heikauttanut mihinkään suuntaan. ehkä olis kärkkäämmät mielipiteet jos oikeesti rassais arkea, esim työtä tms

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:55

Muutamat tuttavat jäivät pidennetylle "lomalle". Palasin eilen Roomasta, mutta pilvi ei vielä haittaa sikäläistä lentoliikennettä. Pohjois-Italian kenttiä on suljettuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 08:33

Käytännön vaikutusta ei ole ollut, saa nähdä miten kauan tuhkaa tulee, vajaan kolmen viikon päästä seuraava pitempi matka, sitä ennen 1 työmatka Ouluun. Luonnonvoimille ei mahda mitään. matkanjärjestäjien toimistossa on henkilökunta joutunut tekemänä pitkiä päiviä, kuulin AM:n toimistossa viikko sitten sivusta virkailijan ja vihaisen asiakkaan väittelyä puhelimessa...sitä puhelua kesti ja kesti, hieman ymmärtämätön asiakas joka toki oli kotona mutta tytär kuulemani mukaan taikkulassa jumissa.Tuli kyllä sääli virkailijaa... ei mennyt sana ja laki perille.