Oletteko kuulleet käenkukuntaa.Meillä kukku tossa ihan lähellä,keskiviikon iltana.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 17:09

Eipä ole käki mulle kukkunut, ei minulle vaan muille. Vaan enpä toivokkaan kuulevani sitä,
ennen sanottiin, että niin monta kertaa kun kuulee käen kukkuvan ensikerran, niiin monta vuotta
on jäjellä elämää. Jospa sattuisi vain kerran kukkumaan, niin mieli olisi murheellinen.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastanneille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 17:00

Ei oikein kunnolla vielä tälle kesälle,
mutta aamusella Lopella käydessä kuulin muutaman aran yrityksen

Lisätty: 08.05.2010 - 15:40

no nyt oli se hullu käki tullut reviirilleen keskuspuiston laitaan, aamulenkillä sen kukunnan kuulin, ja jos toi sanonta jäljellä olevista vuosista pitäisi paikkansa, minun pitäisi sitten elää satakymmen vuotiaaksi

(kukkui nimittäin 44 kertaa putkeen, lepäs pari minuuttia ja aloitti uudestaan, en viitsinyt enää jäädä laskemaan jos vaikka pani paremmaksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 19:40

Kukkua kans sirkkaliisa moiset "vanhankansanviisaudet",käki kukkuu,kun sitä kukuttaa ja sillä pihvi.En muuten ole kuullut kukuntaa,en ers käkikellon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 19:49

Ei ole vielä käki kukkunut meilläpäin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 20:56

olen kuullut !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2010 - 21:53

Ei ole vielä kukkunut. Minä lasken taas kukkumisen määrän kun kuulen ensimmäisen kerran - ja räknään siitä montako vuotta muori vielä täällä könyää eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 22:11

En ole kuullut, mutta työkaveri kertoi kuulleensa. Käkikello on siis kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 01:59

Käki kuksii kuusikossa pientä linturaukkaa... Kukkuu, kukkuu, kaukana kukkuuuuu!!