Hurja otsikko taloussanomissa,siitä huolimatta harrastan kokkausta itse!Harrastatko eineksiä?

www.taloussanomat.fi/kotimaa...0106613/12

Avainsanat: einesten syöntiharrastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 16:05

eineksiä en ole koskaan harrastanut,
reisussa joutuu syömään niin paljon sellaista jonka alkuperästä ei ole mitään tietoa,
niin että kotona sitten vastapainoksi haluan olla tarkkaan selvillä mitä suuhuni laitan

(kanannahassa ei sinänsä liene mitään sen kummempaa ongelmaa, vika on vain siinä että sittä kutsutaan jauhelihapihviksi, huijauksen maku tulee heti suuhun)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 15:47

Jos tuo väite pitää paikkansa, voi jauhelihapihvien kysyntä ainakin väliaikaisesti romahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 17:01

en voi sietää valmeit pihvei tai lihapullii ...mut kun en itse lihasta tee jauhelihaakaan , niin eipä noist kaupankaan jauhelihoist voi satavarma olla mitä pitävät sisällään... mut niist kuitenkin väsäilen pyörykät kuin pihvitkin...ja hyviä ovat kuulemma olleet ...eikä roskiinkaan ole ikinä niit tarvinnut heittää , jot ain on kaik syöty mitä oon väsännykkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 17:17

No voi taivahan talikynttilät, en osta eineksiä, joskus kyllä lihapullia voin ostaa, mutta jos alkaa miettimään. että ne ovat naudan ja sian nahkoista jauhetusta aineista tehtyjä, niin eipä ruokahalua lisää.
Lukeehan makkarankin kyljessä kamaraa ja ihmettelin mitä se on, vastaus oli se on sian nahkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 20:24

En osta eineksiä..kyllä teen itse lihapullat ja jauhelihapihvit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 21:20

hyi ällöttävää! en tiennyt syöväni kanannahka pyöryköitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 21:40

Kanan siis broilerinnahka on kyllä ihan hyvän makuista, rasvaista ja pehmeää. Kun teen broilereita uunissa tai mikrossa, syön kyllä aina myös nahkankin. Olen luultavasti joskus tullut syöneeksi eineslihapullia, jotka on saatettu valmistaa kanannahkasta, mutta koska en yleensä osta valmisruokia, niin kovin usein en niitä kyllä ole syönyt. Enkä todennäköisesti tule tämän uutisen jälkeen niitä ostamaankaan. Pyrin tekemään kaikki ruoat alusta alkaen itse, näin voin varmuudella tietää mitä suuhuni kulloinkin laitan. Ehkä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.05.2010 - 21:52

Kuulin tuosta radiosta. Hyvin on varmasti mennyt lihapullat alas aiemmin. Tietämättömänä syö näemmä ihan mitä vain. Ostan silti edelleen. Syöhän moni ihminen broilerin nahkankin, eihän sen pitäisi pahaksi olla lihapullissakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 22:10

Aika vähän olen viljellyt eineksiä, mutta en usko tuon uutisen vaikuttavan kulutustottumuksiin - juurikaan kenenkään kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 01:55

Ei eineksiä, eikä muita vastaavia tuotteita. Ainoa mihin "sorrun" on maksalaatikko. Mamma kysyy: "Söitkö kaikki"? Vastaan: "Eihän sitä ollut kuin 400 g"! Puolukkahillo on silti omatekoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 13:08

En osta eineksiä. En käytä kevyttuotteita, enkä muitakaan "sotkuja" margariinit yms. Lisäaineet hirvittävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 00:20

Pyrin tekemään niin paljon itse kun aika antaa myöten. Joskus on pakko turvautua eineksiin. Mutta normaalisti teen kaiken itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 13:18

Meillä ei harrasteta einesruokaa, maistettua on tullut eikä houkuttele yhtään.Ne jotka ostavat eineksiä, eivät paremmista mauista ja laadusta edes tiedä ja jatkavat varmaan samaan malliin.