Mikä vesi syövyttää kultaakin?

Avainsanat: kulta ja platina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 00:37

Tuon minä tiesin ilman wikiä. Kuningasvesihän se on. Midas taas oli kuninkaista etevin kun osasi kultaa valmistaa. Kaikki mihin koski muuttui kullaksi, jopa vesi. Lieneekö tarua vai totta.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

paras taru oli lopussa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.05.2010 - 04:36

Kuningasvesi, on yksi harvoista hapoista joka syövyttää kultaa ja platinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 06:53

Kuningas vesi ja kloori pystyvät syövyttämään niitä. Kuningasvesi on höyryävää keltaista tai punaista nestettä. Kuningasvesi on vetykoloridihappoa ja typpihappoa saostettuna suhteessa 3:1.
Jo 1300 luvun Euroopassa kehitettiin happoseos, joka sai nimen kuningasvesi. Se sulattaa kultaa ja platinaa.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 09:34

Vesistä en niin tiedä mutta ainakin tämä WIINA syövyttää kultaani...Tai rehellisesti sanoen se alkkomahooli jota kittaan vie kaiken...Vähäisen järkenikin...

Lähteet:
Kokenut oon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 11:16

Minä komppaan tuota Tertsin vastausta.
Viina on vienyt pelkästään tuntemiltani ihmisiltä taloja, tehtaita ja monen monta kultaa. Viimeksi eräs puolituttu oli saanut yhdeksän euroa tarpeettomaksi jääneestä kultasormuksestaan.
Täällä siitä paheesta on päässyt eroon uskomattoman moni, josta en olisi ikinä uskonut muuta, kuin että seuraava askel on hauta. www.minnesota-hoito.fi/