"Oma maa mansikka, muu maa mustikka". Missähän on Mustikkamaa ja mikä se on?

Avainsanat: mustikkamaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 09:32

Hesassa. (Pääsinpäs sanomaan tuon sanan) Tuttu paikkahan se on.

Kysyjän kommentti

Hesa, hesa, hesa!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 09:23

Se sijaitsee Helsingissä matkalla maitse Korkeasaaren elukkatarhaan, meinaan Mustikkamaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 09:42

Kulosaaren kupeessa,
hesalaisten perinteikäs picknik-paikka ja uimaranta
iltasin stadilaisnuorison biletyspaikka

postinumero FI-00570 Hki

Lisätty: 06.05.2010 - 10:09

Helsinki on vapaassa kielenkäytössä Hesa tai Stadi aidoille hesalaisille,
matuilla (ei suinkaan kaikilla) voi identiteetti olla hukassa ja pipo tiukemmalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:04

Mustikkamaa on saari Helsingissä, Kulosaaren kupeessa.

Lähteet:
Helsinki helsinkiläiselle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:05

Kyllä se on korkeasaaren eläintarhan luona oleva paikka.Olemme myös käyneet tällä paikalla joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:10

tuttu paikka olen siellä jopa ollut kyläilemässä ... jot hesasta löytyneepi ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:48

Blåbärslandet on mun pentuajan temmellyspaikka,nykyään siltayhteys Korkeasaareen(Zoo)ennen vanhaan siellä oli myös kylpylä,mutta met olimme kallioilla ja tietty meressä.Esiteinarina murtui isovarvas,juoksin tyyppejä karkuun ja rangaistuksena vietin jalka polveen saakka kipsissä puolen kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 11:15

Mustikkamaa on Helsingissä. Mutta sanontaa käytetään siten, että oma Suomikulta on mansikka ja muut maat mustikoita. Mansikkahan on herkullisempi kuin mustikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 12:06

Helsingistä löytyy mustikkamaa ja osoitteesta: Mustikkamaantie 3, 00570 Hki.

Mustikkamaa on monien helsinkiläissukupolvien suosima ulkoilualue ja kansanpuisto. Alue on tunnettu erinomaisista ulkoilu- ja virkistysmahdollisuuksistaan, mutta myös juhannusjuhlistaan ja kesäteatterista. Vuonna 1921 valmistunut Mustikkamaan kesäravintola on edustava esimerkki aikansa puuarkkitehtuurista. Kruunuvuorenselkä ja Mustikkamaan kalliot ovat erittäin suosittuja kalastuspaikkoja.

Siinäpä tietoa mustikkamaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 12:10

Meidän kesämökki sijaitsee Mustikkamaalla, vaika mustikoita ei sillä seudulla mitenkään erityisesti kesäisin olekaan. Mistä lie nimi peräisin, sitä en teidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 17:55

Kyllä olen Mustikkamaalla käynyt monet kerrat, nuorempana ja Stadin kimmana ollessa.
On joku viinipullo nautittu hyvässä seurasa, Hesa on aina Hesa ja Stadi on stadi.
Ei siitä mihinkään pääse.Lemmikki nimet ovat kivat.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 19:44

Mustikkamaa on saari ja aivan mahtava ulkoilualue täällä pääkaupunkiseudulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 19:57

Hesasta tuntuu löytyvän... voihan se mustikkamaa olla jossain muuallakin, landella siis, pienellä kirjootettuna.... täälhä niiitä on saloloil... karhunpaskat ja mustikat samal mättääl...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:24

Hesalaiset sen tietää,mutta minun mustikkamaa on siellä missä on mustikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.05.2010 - 22:05

Siellä tuli toissa kesänä käytyä. Kun menin Korkeasaareen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 23:11

farm4.static.flickr.com/3321...7c7f_o.jpg
Stadissa näyttäisi olevan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2010 - 13:43

Helsingin Kulosaaressa se on. On siellä tullut käytyä uimassa ja aurinkoa ottamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 13:17

Helsingissä, Kulosaaren kupeessa. Siellä on tullut vietettyä eräskin kesäpäivä ja juoksin siellä paljon myös lenkillä.