Nuoruus on kuin elämän viinipuu, joka vanhetessaan parantuu. Pitääkö väite paikkansa?

Avainsanat: nuoruus elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 09:13

Sehän on tunnettu asia, että vanhetessaan viini kypsyy, tulee täyteläiseksi ja paranee. Se on totta, että kaikki eivät aikuistu eivätkä ole fiksuja koskaan. Itse voisin sanoa ainakin sen, että kyllä elämä on nyt tasaisempaa ja turha haahuilu ohitse. Voi keskittyä todellisiin asioihin ja iloita sellaisesta mistä ei nuorena ymmärtänyt mitään. Nuoruus on ihanaa aikaa. Totta kai, mutta on siinä paljon vaikeita asioita ja pitäisi osata etsiä elämälleen oikeat ratkaisut. Ihminen ei vain ole valmis koskaan. Aina on kasvun ja kehittämisen varaa.

Kysyjän kommentti

Jo vain!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 08:36

Pitää osin paikkaansa, vaikka osa yksilöistä ei parane koskaan eli eivät kehity ja aikuistu.

Lisätty: 06.05.2010 - 10:06

Iän myötä ihminen näkee paremmin (filosofiaa).

Lähteet:
kypsyys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 08:44

kyllä tarpeeksi kypsynyt ja vanhentunut kroppa ainakin saa kylkiäisenä jos jonkinlaista kremppaa.
monet ikäihmiset sanovat että turhaa ihannoimista vanhuudessa. ken elää hän sen itse kokee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 09:05

Kyllä 50 vuotta sitten suksi kulki paljon paremmin. joten ei pidä paikkaansa. Nyt ei kulje edes henki asbestoosin takia, kunnolla.
Nuo hengelliset hedelmät saavat tuottaa ne paremmin hallitsevat.

Lisätty: 06.05.2010 - 11:35

www.napsu.fi/vastaukset/kysy...483#186774

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:06

Minun mielestäni viini vanhetessaan paranee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 10:15

kyllä ja ei, ihan niinkuin viinienkin kanssa usein käy

ja sitten on niitä jotka näyttävät kärsivän ylikypsyyden happamuusongelmista alusta asti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 11:18

Onhan se osittain totta. Vanhempana on paljon viisaampi ja elämää kokenut, kuin nuorena. Mutta iän myötä kylkiäisenä saa kaikenlaisia kolotuksia, mistä nuorena ei edes ollut tietoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 12:14

Voi se noinkin olla. Tunnettu tosiasia on ainakin se, että sekä viini että naiset vain paranevat vanhetessaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 18:54

Osaksi pitää, voisin vastata näin:

Ihmiset ovat kuin viinit, huonot muuttuvat vanhoina happamiksi, hyvät tulevat vanhetessaan yhä paremmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:07

Onko se oikeesti viinipuu, joka parantuu... Olen aina kuvitellut, että rypäleet vaan kasvaa ja kasvaa ja tuottavat satoa. Itse viini voi vanhetessaan parantua tynnyreissä ja erilaisissa systeemeissä, mutta jos kerran vanhat on parempii, niin miks me ihmiset etsitään aina nuorempii... Oisko syytä ottaa oppia??!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:28

Joku viini voi myös muuttua etikaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:39

Kyllä niistä paljon tulee etikkaa.Siitä ei puhuta kun se on susi tuote.Hyvät paranee täyteläisiksi ja huonot saa laittaa pois.Elämää voi kuvata viinipuuksi.Se vanhetessa vaan kelottuu .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:53

Nuoruus ja vanhuus, niin liki otte te, kuin elämässä vain yön uni välillään.
Harva se enään vanhetessa paranee. Kun tässä iässä reumatismi, leini, luuvalo, luulotauti runtelee,
niin ei sitä enään mikään vanha viini koe olevansa. Koen, että olen väjähtynyt viini, ei tässä
vuosikerrat näyttele enään mitään osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.05.2010 - 22:03

Se nyt on vähän miten sen ottaa. Jotkut ehtiävät lahota jo ennen keski-ikää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2010 - 22:25

Näin se tuntuu olevan..nuoruus ja hulluus...tuntuu mitä vanhemmaksi tulee...niin kujeet lisääntyy..mikä pitää pirteänä..