Minkä ikäinen oli Kalle Päätalo kun hänen esikoisromaaninsa ilmestyi? Mikä oli teoksen nimi.

Oletko lukenut Päätalon tuotantoa?

Avainsanat: kalle päätalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 07:36

Ihmisiä telineillä on yksi parhaista kirjoista mitä olen lukenut (mainittu profiilissa). Luin 1958 ilmestyneen kirjan joskus 80-luvulla. Olen sitä mieltä, että ilmestymisen aikoihin ei ollut ehtinyt täyttää 39 vuotta (oli 38-vuotias). Samana vuonna täytti kuitenkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.05.2010 - 00:08

Kaarlo (Kalle) Alvar Päätalo (11. marraskuuta 1919 Taivalkoski – 20. marraskuuta 2000 Tampere)
Ihmisiä telineillä ilmestyi vuonna 1958, olisko ollut 39v.
On sen lajin ammattiveli, etten ole monta jaksanut lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 18:37

Kirjan nimi on Ihmisiä telineilläja kalle oli kirjan julkaisun aikoihin alle nelikymppinen. Kalle Päätalosta kertova elokuva kertoo juuri tuosta kirjan syntyvaiheesta ja elokuvassahan Kallen roolissa onaina yhtä taitava näyttelijä Kai Lehtinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 19:48

Jaahas... Hiljaa virtaa Don...

No, asiaan. 39-vuotias, Ihmisiä telineillä oli Kallen esikoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 20:20

Kalle Päätalon romaani Ihmisiä telineillä ilmestui 1958, kirjailijan ollessa 39 vuotias.

Lähteet:
google suora lainaus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.05.2010 - 21:26

asiahan tuli jo selväksi,

siihen jälkikysymykseen "oletteko lukeneet....." , mulla on tossa kirjahyllyssä perintötavarana vissiin 25 Päätaloa, yhtä olen puoleenväliin lukenut, muut odottavat vuoroaan (ehkä pitkäänkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.05.2010 - 21:52

Pitää tunnustaa etten ole tutustunut Päätalon tuotantoon.